ستاره صبح - الهام صالحی: 21 روز از آلودگی هوا در پایتخت می‌گذرد. بررسی داده‌های رسمی نشان می‌دهد که غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در روزهای اخیر افزایش داشته است. آلاینده‌هایی که ناشی از مازوت‌سوزی و سوخت بنزین بی‌کیفیت است. بر اساس برخی گمانه‌زنی ها بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها تولید و توزیع می شود اما تا کنون تایید رسمی نشده است. همچنین نیروگاه‌ها برای تولید برق به دلیل کمبود گاز از مازوت سوزی هستند. اما آنچه نفس کلان‌شهرها را به شماره انداخته و هشداردهنده و خطرناک است، حمایت از تولید بنزین غیراستاندارد و خودرو ناایمن و آلاینده است. طبق قانون هوای پاک باید از سال 1400 خودرو و بنزین یورو 6 تولید یا از خارج به کشور وارد می‌شد، اما به گفته مسئولان نیمی از بنزین مصرف‌شده در کشور دارای استاندارد یورو 3 و 4 است که آلاینده تولید می‌کنند. در حالی در کشور از این بنزین بی‌کیفیت استفاده می‌شود که در دنیا از بنزین یورو 6 که آلایندگیش اندک است، استفاده می‌شود. در این شرایط خبری از برقی کردن اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیست و همچنان میلیون‌ها خودرو، موتورسیکلت و وسایل حمل‌ونقل عمومی فرسوده در حال تردد در کشور هستند و قانون اسقاط خودرو فرسوده اجرا نمی‌شود. گزارش پیشرو به این موضوع می پردازد.