شبکههای تلویزیونی «شما» و «ایران کالا» در راستای آنچه «بیشتر دیده شدن برنامههای شاخص» عنوان شده است، از آنتن تلویزیون حذف میشوند. برنامههای این دو شبکه از پنجم مردادماه به شبکههای پرمخاطب سیما منتقل خواهند شد. پیشازاین و در دوران ریاست محمد سرافراز در رسانه ملی سیاست تعدیل و حذف شبکههای کم مخاطب و ترکیب و همافزایی شبکههای دارای مأموریتهای مشابه در دستور کار صداوسیما قرار گرفت، اما با آمدن عبدالعلی علیعسگری شبکههای حذف و ادغام شده، بار دیگر به آنتن بازگشتند. به استناد نظرسنجیهای اخیر تلویزیون افت مخاطب شبکههای مختلف بحرانی جدی است که پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم خود بر آن مهر تأیید زده است و باید دید آیا سیاستهای جدید در راستای «حذف شبکههای کم مخاطب» و حرکت به سمت چابکسازی در تولید تا چه اندازه میتواند این بحران را مرتفع کند.