بر اساس ادعای حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۹۷ تا ۴ ماهه ۱۴۰۴ شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا بیش از ۲.۹ میلیارد دلار از ارز خود را به کشور برنگردانده است. این مجموعه دریانوردی که شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا نام دارد، شرکت «کشتیرانی حافظ دریای آریا» در ظاهر یک شرکت سهامی خاص است، اما در عمل بهعنوان یکی از واحدهای فرعی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از امتیازات و ساختارهای یک بنگاه دولتی بهره میبرد. دفتر مرکزی این شرکت در تهران است و حوزه اصلی فعالیتش، اجاره و اداره کشتیهای کانتینری در مسیرهای بینالمللی است. شواهد مالی نشان میدهد که این شرکت بخشی از شبکه بزرگتر حملونقل دریایی ایران است که بهواسطه آن، حجم قابل توجهی از ارزهای حاصل از صادرات خدمات دریایی، خارج از دسترس نظام بانکی کشور باقی مانده است. صورت مالی مرتبط با سال ۱۴۰۳ این شرکت که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کدال منتشر شده، شواهد جالبی را منعکس میکند. این شرکت ۴۲ نیروی رسمی و ۲۸۰ نیروی قراردادی دارد و در سال ۱۴۰۳ به صورت مستقیم ۳۰۴.۶ میلیارد تومان در قالب پرداخت حقوق و مزایا به این ۳۲۲ نفر پرداخت کرده است. به معنای دیگر متوسط حقوق، دستمزد و مزایا پرداخت شده به هر نفر از پرسنل این شرکت معادل ماهانه ۷۸.۸ میلیون تومان بوده است.