مدیرکل ارشاد خوزستان:
مسئله خلیجفارس به یکی از مؤلفههای هویتی کشور تبدیلشده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: موضوع خلیجفارس صرفاً یک مسئله تاریخی و مرزی نیست بلکه مسئله هویتی است که به کیستی و هویت ما ربط دارد. مجید منادی در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیجفارس در هندیجان با اشاره به اینکه دشمن مسائل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده است اظهار کرد: یکی از مؤلفههای هویتی ما مسئله خلیجفارس به شمار میرود و نام آن ارزشمند است. وی افزود: هرچقدر ظرفیتهای رسانهای و فرهنگی برای خلیجفارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیتسازی شود به غنای هویتی و فرهنگی کشور میافزاید که تأثیر به سزایی در آینده دارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون خلیجفارس گفت: این مسئله علاوه بر جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاشهای زیادی باهدف تفرقهافکنی، جعل و تغییر در مؤلفههای هویتی ما داشته است. وی به اقدامات وزارت ارشاد در دولت سیزدهم درزمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در این دوره یکی از کمسابقهترین حمایتها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامهای و زیرساختی در وزارت اتفاق افتاده است. منادی در پایان بر تعریف برنامهها و رویدادهای متعدد درزمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور تأکید کرد.
طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت
معاون حملونقل شهرداری منطقه ۱۲ گفت: به موتورسواران مجوز و یا کارت ورود به محدوده میدهیم، این طرح را امسال دنبال خواهیم کرد و موتورها شناسایی میشوند، در نهایت مقابل موتورهایی که مجوز ورود ندارند را خواهیم گرفت. رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر تهران گفته بود که بیش از ٣٠ درصد حوادث رانندگی متعلق به موتورسیکلتهاست و ٥٠ درصد کشتهشدگان حوادث رانندگی، راکبان موتورسیکلت هستند. سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه سالهاست که در خصوص ساماندهی موتورسیکلتها بهبودی حاصل نشده است، میافزاید: متأسفانه هیچگاه شاهد توقف رشد بیانضباطی ترافیکی موتورسیکلتها نبودهایم. براساس آمارهای موجود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت با پلاک تهران در شهر تردد میکنند، که حجم عمده این ترددها در هسته مرکزی شهر و محدوده بازار تهران بوده چراکه موتورسواران همانند رانندگان خودرو، ملزم به داشتن طرح ترافیک برای تردد در محدوده نبوده بنابراین مجوز عبور و مرورشان به دلیل آنکه موتورسیکلت هستند، سالهاست صادر شده است. این امر میطلبد برای نجات بازار تهران از وضع موجود فکری جدی صورت گیرد. آنطور که معاون حملونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ به خبرنگار همشهری میگوید، در این منطقه و محدوده بازار با همکاری پلیس راهور ۳ طرح برای ساماندهی موتورسواران اجرا شده و با یک همکاری دوجانبه تلاش شده تا این معضل ترافیکی در این معابر حل و فصل شود. معاون حملونقل شهرداری منطقه ۱۲ در ادامه با اشاره به طرح دیگری برای ساماندهی موتورسیکلتها، گفت: در محدوده بازار شاهد موتورهایی هستیم که اقدام به حمل بار و جابهجایی مسافر میکنند، برای اینکه مانع ورود این حجم موتورسیکلت به محدوده شویم جلساتی با ارگانهای مختلف برگزار کردیم تا میزان موتور مورد نیاز خود را اعلام و براساس ظرفیت موجود بررسی کنیم. او با اشاره به اینکه علت تعداد زیاد موتورها این است که موتورها نیاز به طرح ترافیک ندارند، ادامه داد: اگر ما برای موتورسواران داشتن طرح ترافیک را اجبار کنیم قطعا ترددشان در محدوده طرح کمتر میشود، هرچند که اجرای این امر نیازمند تامین زیرساختهای لازم است.