چهار فیلم جدید از روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه راهی اکران شدند که فقط یکی از آنها یعنی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در جذب مخاطب به نسبت موفق بوده است. بررسی آمار فروش این فیلم در مقایسه با سه فیلم دیگر و نیز فیلمهایی که از ۲۰ مرداد روی پرده رفتند، نشان میدهد که مخاطبِ کمتعداد این روزهای سینما بیشتر، فیلم کمدی را میپسندد و نیز فیلم پرچهره جشنوارهای، آنهم با امید به اینکه نسبت به نسخه نمایش داده شده در «فجر» سانسور نشده باشد. به گزارش ایسنا، این نکته را در نظرهایی که مخاطبان در سایتهای فروش ثبت کردهاند یا از لابهلای حرفهای افرادی که در سالن سینما، فیلم را تماشا میکنند بهوضوح میتوان دید و شنید. بااینحال فروش بسیار کم بعضی فیلمها، طرح این پرسش را که آیا باید به همه فیلمها موقعیت اکران روی پرده سینما را داد یا خیر، جدیتر میکند؛ به خصوص آنکه مسئولان سینمایی در ارتباط با اکران، تأکید دارند از ظرفیتهای دیگری مثل اکران آنلاین برای خلوت کردن صف فیلمهای در نوبت نمایش میتوان استفاده کرد. تعداد مخاطبانی که به تماشای چهار فیلم جدید سینماها نشستهاند حدود ۲۵ هزار نفر است و از این تعداد سهم سه فیلم به ۱۵۰۰ نفر هم نمیرسد! فیلمهای پرفروش سال ۱۴۰۱ همچنان «انفرادی» با ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، «سگ بند» با ۴۰ میلیارد و ۳۸۵ میلیون و «علفزار» با ۱۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان هستند که فقط دو کمدی «انفرادی» و «سگ بند» بیش از یکمیلیون نفر تماشاگر داشتهاند.