لوگو
1404 شنبه 20 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1400/03/29 - شماره 1593
نسخه چاپی

60 درصد تصادفات تهران در بزرگراه‌ها

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از مشکلاتی که در مورد بزرگراه‌ها وجود دارد این است که تردد عابران در بزرگراه‌ها همچنان اتفاق می‌افتد. همین مسئله یکی از علت‌های اصلی وقوع تصادفات است.احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص علت تفاوت حجم و کیفیت تصادفات در مناطق مختلف شهر تهران گفت: موقعیت و بافت فرهنگی و همچنین وضعیت معیشتی مردم در مناطق مختلف شهر یا شرایط جاده‌ای در هر یک از این مناطق و مسئله نوع محور‌های بزرگراهی که در هرکدام از مناطق شهر وجود دارد بر بحث تصادفات تأثیرگذار است و باعث می‌شود تا در مناطق مختلف شهر آمار‌های متفاوتی درباره وقوع تصادفات شکل بگیرد. 
عوامل مؤثر برافزایش تصادفات
مؤمنی افزود: ویژگی‌هایی نظیر وسعت، وضعیت جغرافیایی، تعداد بزرگراه‌ها، شرایط فرهنگی و معیشتی ساکنان یک منطقه جزو عواملی است که بر حجم و کیفیت تصادفات اثرگذار هستند. مثلاً در بخش شرقی تهران و نقاطی مانند پاکدشت شمار کارتن‌خواب‌ها یا مهاجران افغانستانی آمار بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. وضعیت فرهنگی چنین نقاطی هم شرایط خاص خود را دارد. همه عوامل می‌تواند باعث افزایش یا کاهش حجم تصادفات بشود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به اینکه وجود شریان‌های بزرگراهی چه اثری بر حجم تصادفات شهر تهران گذاشته گفت: تقریباً شصت درصد از حجم تصادفات شهر تهران در محور‌های بزرگراهی اتفاق می‌افتد. یکی از مشکلاتی که در مورد بزرگراه‌ها وجود دارد این است که تردد عابران در بزرگراه‌ها همچنان اتفاق می‌افتد. همین مسئله یکی از علت‌های اصلی وقوع تصادفات است.

عدم توجه عابران به پل هوایی
مؤمنی تصریح کرد: متأسفانه عابران پیاده به شکل قابل‌توجهی در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند. به یاد داشته باشیم بزرگراه‌های شهر تهران محصور نیستند که عابران پیاده نتوانند در آن‌ها تردد کنند. در کنار محصور نبودن بخش‌هایی از بزرگراه‌ها، آنجاهایی هم که محصورشده‌اند یا پل هوایی احداث‌شده است متأسفانه مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و برای همین شاهد وقوع حوادث رانندگی می‌شویم. درحالی‌که بسیاری از بزرگراه‌ها از نرده و پل هوایی و حفاظ برخوردارند، ولی بازمی‌بینیم یا نرده را شکسته‌اند تا بتوانند وارد عرض بزرگراه بشوند یا اینکه از روی نرده می‌پرند و حاضر به استفاده از پل هوایی نیستند.

ضرورت کانالیزه شدن معابر بزرگراهی پایتخت
وی در خصوص ضرورت کانالیزه شدن معابر بزرگراهی پایتخت اظهار داشت: صحبتی که ما داریم این است که کانالیزه شدن معابر بزرگراهی برای جلوگیری از تردد عابران پیاده در این معابر حتماً باید اتفاق بیفتد. خواسته ما این است که کانالیزه شدن بزرگراه‌ها باید به نحوی باشد که عابران پیاده نتوانند وارد سطح بزرگراه‌ها بشوند. هرچقدر هم که نرده در آنجا نصب بشود عابران پیاده همه را می‌شکنند که بتوانند وارد سطح بزرگراه بشوند.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • معافیت خرید واکسن و دارو از تحریم
  • این بانوی سالمند به چه می‌اندیشد؟
  • چرامشکلات انباشته شده است؟
  • تفاوت شور ونشاط این دوره انتخابات با دوره های قبل
  • 73.000.000.000 دلار
  • کروئلا، استلا، بارونس و دیگران
  • توافق هسته‌ای در انتظار تشکیل دولت جدید ایران می‌ماند
  • پشت صحنه دیدار بایدن با پوتین
  • 60 درصد تصادفات تهران در بزرگراه‌ها
  • سومین کتاب افشاگرانه علیه ترامپ در آستانه انتشار
  • اخبار ورزشی
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.