لوگو
1404 سه‌شنبه 10 تير
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1404/04/10 - شماره 2539
نسخه چاپی
امیرکیوان اقدامی- کارشناس اقتصاد دیجیتال

کسب و کار و بازاریابی دیجیتال

 امروزه اقتصاد در دنیا به یکی از مهم‌ترین مقولات جوامع انسانی تبدیل شده است. تا جایی بسیاری از دولت‌ها مقوله اقتصاد را در رأس هرم برنامه‌های توسعه‌ای خود قرار داده و آن را زیربنای توسعه و پیشرفت قلمداد می‌کنند. 
راهکارهای توسعه‌ای اقتصاد دارای محورهای گوناگونی هستند و یکی از محورهای قابل اعتماد آن در عصر حاضر دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازار یابی آنلاین به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای رشد در دنیای امروز، نقشی حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها و توسعه اقتصاد ایفا می‌کند، به‌ویژه زمانی که با بیزینس کوچینگ یا مشاوره کسب و کار ترکیب می‌شود. 
در واقع، مشاوره کسب و کار به سرمایه گذاران، صاحبان کسب‌وکارها و مدیران اقتصادی مجموعه‌های کوچک و بزرگ، کمک می‌کند تا دیدی روشن، هدفمند و استراتژیک نسبت به مسیر رشد خود داشته باشند. یک مشاور کسب‌وکار کار کشته دیدگاهی جامع و بی‌طرفانه نسبت به انواع کسب‌وکارها دارد و با راهنمایی‌های تخصصی خود، به صاحبان کسب‌وکار و مدیران مجموعه‌های اقتصادی کمک کند تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند. 
در این رویکرد، مشاور کسب و کار با رویکرد دنیای دیجیتال با داشتن آگاهی از اقتصاد و دانش حوزه دنیای صفر و یک، قدرت شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها و در نهایت تجاربی که دارد، می‌تواند راهکارهایی برای بهبود حضور و بالا بردن کیفیت این حضور در دنیای اقتصادی دیجیتال و تعامل مؤثرتر با مشتریان پیشنهاد دهد؛ از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال با استفاده از تکنیک‌هایی مانند سئو، بازاریابی محتوا، تبلیغات آنلاین و آنالیز داده‌ها، این راهکارها را عملی می‌سازد و فرصت‌های نوین سرمایه گذاری و کسب درآمد از این فضا را مهیا می‌سازد. ترکیب این دو حوزه باعث می‌شود تصمیم‌گیری‌ها نه‌تنها بر مبنای داده و تجربه، بلکه بر اساس بینش عمیق نسبت به بازار هدف صورت گیرد، که این امر منجر به افزایش بهره‌وری، جذب مخاطبان بیشتر و در نهایت رشد پایدار کسب‌وکار می‌شود. مشاوره کسب و کار و بازاریابی دیجیتال، دو حوزه به ظاهر متفاوت، اما در دنیای کسب‌وکار امروز ارتباطی تنگاتنگ و حیاتی با یکدیگر پیدا کرده‌اند و به عنوان دو بال این حوزه شناخته می‌شوند.
در عصر حاضر که حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری، از کوچک‌ترین استارتاپ‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی، به یک ضرورت غیرقابل انکار تبدیل شده است، اهمیت بازاریابی دیجیتال بیش از پیش نمایان می‌شود. مشاور کسب و کار به کارآفرینان و مدیران مجموعه‌های اقتصادی کمک می‌کند تا اهداف خود را به وضوح تعریف کنند، برنامه‌ها و استراتژی‌های موثری برای رسیدن به آن اهداف تدوین کنند، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن‌ها گام بردارند. 
در نهایت باید اذعان داشت، تلفیق هوشمندانه دیجیتال مارکتینگ با راهنمایی‌های مشاوران کسب و کار، یک گام اساسی و ضروری در توسعه اقتصاد محسوب می‌شود و شرکت‌هایی که آینده را از آن خود می‌خواهند، استفاده از این ظرفیت را به هیچ عنوان از دست نمی‌دهند.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • جنگ تمام نشده و احتمال حمله وجود دارد
  • اقتصاد و بورس متأثر از جنگ و ریسک‌ پسا جنگ است
  • زخم جنگ بر پیشانی ایران
  • بلایی که نفوذی‌ها بر سر کشور و مردم آورده‌اند
  • آيا آتش بس پايدار می‌ماند؟
  • جنگ و صلح در اسلام و سیره نبوی
  • ایران می تواند از اسرائیل و‌اینترنشنال شکایت کند
  • شروط ایران و امریکا برای آتش بس
  • کسب و کار و بازاریابی دیجیتال
  • تقابل آژانس با ایران
  • نشست محرمانه مدیران پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید
  • پرسپولیس و امکان هفت خرید جدید
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.