حذف سکانس «در انتهای شب»
یک سکانس متفاوت از قسمت سوم سریال «در انتهای شب» پس از آنکه در روزهای گذشته وایرال شد، حذف شد.
از زمان پخش قسمت سوم سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، یک سکانس با بازی پارسا پیروزفر و احترام برومند در فضای مجازی پربازدید شد و واکنشهای مختلفی را در پی داشت.
در این سکانس احساسی و متأثرکننده با حضور پیروزفر و برومند، این دو بازیگر نقش پسر و مادری را بازی میکنند که مادر مبتلا به آلزایمر است و در خانه سالمندان نگهداری میشود؛ به نظر میرسد درج برخی عناوین روی این سکانس به هنگام انتشار در فضای مجازی، بر حذف این لحظات از سریال تاثیر داشته باشد. بر اساس پیگیری خبرنگار ایسنا از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر، روابط عمومی ساترا در پاسخ به خبرنگار ایسنا اعلام کرد پخش حرکات موزون نامتعارف در قسمت سوم سریال «در انتهای شب» از ابتدا برخلاف کاربرگ اصلاحیه ارایه شده از سوی ساترا به سکوی پخشکننده بوده است که پس از پخش این سکانس و تذکر از سوی همکاران معاونت پایش و نظارت ساترا مطابق با کاربرگ اصلاحات مصوب در شورای صدور مجوز انتشار ساترا، سکوی فیلم نت نسبت به حذف سکانس یاد شده اقدام کرد.
مینیسریال «در انتهای شب» با بازی پارسا پیروزفر و هدی زینالعابدین در نقشهای اصلی، این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش میشود.
ساخت مستند ماجرای «بنز ایرانی»
مستند «بنز ایرانی» به کارگردانی و تهیهکنندگی رضا استادی با پایان مراحل تحقیق، پژوهش و نگارش به مرحله فیلمبرداری رسیده است.
استادی درباره این فیلم و محتوای آن میگوید: این فیلم روایتگر سرنوشت اتومبیل بنز در ایران است. پژوهش و تحقیق درباره این اثر از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و محدوه زمانی هفتاد سالهای را شامل میشود. در این بازده زمانی رخدادها و اتفاقهایی که به نوعی اتومبیل بنز در آن نقش و حضور داشته روایت میشود؛از ورود اولین اتومبیلهای بنز به ایران توسط خانواده سودآور تا تلاش محمد رضا پهلوی برای خرید سهام کارخانه بنز و در ادامه تلاشهای صورت گرفته برای تولید اتومبیل بنز در ایران که هر یک به دلایلی نافرجام باقی میماند. به گفته وی، در کنار روایت سرگذشت بنز در ایران در این فیلم به مفاهیم فرهنگی پدید آمده توسط اتومبیل بنز نیز پرداخته خواهد شد؛ برندی که در یک دوره نماد استقامت است و در دورهای دیگر به نماد تجمل و اشرافیت تبدیل میگردد.
استادی مراحل پژوهش و تحقیق این اثر را بسیار سخت و طولانی توصیف کرد و گفت: با وجود روایتهای متعدد غیر رسمی و شفاهی موجود درخصوص سرنوشت بنز در ایران،روایتهای رسمی قابل اتکا و ارائه در فیلمی مستند بسیار مبهم و اغلب فاقد منبع معتبر بود که در طول چهار سال گذشته با تحقیقات و پژوهشهای متعدد از جمله: بررسی روزنامههای این دوره تاریخی،مصاحبه با افراد حاضر در رخدادهای مرتبط،مطالعه کتابها،یافتن افراد مرتبط در خارج از کشور و.... تلاش شد تا اسناد و مدارک دقیق برای این مستند فراهم و سپس فیلمنامهای برای کلیت کار نوشته و بر اساس آن برنامه فیلمبرداری تنظیم شود.