لوگو
1404 دوشنبه 3 آذر
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1402/05/08 - شماره 2083
نسخه چاپی

مرگ روزانه ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا با تأکید بر اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر دولت چندان موضوع کاهش تصادفات را جدی نگرفته است، گفت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از کارهای اساسی نظیر نوسازی ناوگان، تجهیزات و امکانات پلیس، هلال‌احمر، اورژانس و ... صورت نگرفته است و با وجود تأکیدات مکرر پلیس، توجه لازم به رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها نشده و اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی نیز انجام‌نشده است.
سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره ارزیابی خود از مباحث مطرح‌شده در لایحه برنامه هفتم توسعه پیرامون کاهش تصادفات در سطح کشور اظهار داشت: موضوعی که پلیس راهور در این برنامه پیگیری می‌کند، تأمین اعتبارات لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول درزمینه  کاهش تصادفات است، چراکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و حدود ۳۷۸ هزار نفر نیز در این حوادث مجروح شدند. بنابراین حتماً باید یک عزم ملی برای کاهش آمار تصادفات و کم شدن تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشورمان ایجاد شود و می‌توان از ظرفیت برنامه هفتم در این زمینه استفاده کرد.
وی افزود: در حال حاضر روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر از هم‌وطنان در تصادفات رانندگی در جاده‌ها و شهرها جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس قوانین جاری کشور، ۳۲ دستگاه در پیشگیری از وقوع تصادفات و رسیدگی به سوانح رانندگی و مصدومان آن نقش دارند و در قانون تصریح‌شده است که دولت به عنوان نهادی که منابع مالی و امور اجرایی کشور را در اختیار دارد، مسئول هماهنگ کردن این دستگاه‌ها با یکدیگر است، اما متأسفانه در سال گذشته و امسال بسیاری از اقدامات لازم برای کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات را انجام‌نشده است؛ به نحوی که با وجود کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در چند سال اخیر، سال گذشته تعداد کشته‌شدگان سالیانه سوانح ترافیکی به‌اندازه ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بالا رفت که این عقب‌گرد نامطلوب است. هادیان فر گفت: پیشنهاد ما برای برنامه هفتم توسعه، کاهش ۵۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات در طول پنج سال بود، ولی دولت در متن لایحه، شاخص ۵ درصد برای هر سال یعنی در مجموع ۲۵ درصد در طول پنج سال را پیش‌بینی کرده است و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه، کاهش ۳۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات پیش‌بینی‌شده بود که تا سال ۱۴۰۰ به این عدد نزدیک شده بودیم، اما متأسفانه در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش محسوس آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی و نوعی عقب‌گرد در این زمینه بودیم.

جان باختن ۴۹ درصد کشته‌شدگان تصادفات در بیمارستان‌ها
هادیان فر بابیان این‌که ۴۹ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها یا در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: تقریباً نصف آمار ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفری کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۱ یا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند یا در حین انتقال به مراکز درمانی جان‌باخته‌اند. بنابراین اگر امکانات و تجهیزات بهتر و به‌روزتری برای بیمارستان‌ها، اورژانس و هلال‌احمر تهیه شود، بخش زیادی از این آمار کاهش پیدا می‌کند و تأثیر مناسبی بر کم شدن عدد مطلق جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشور می‌گذارد. وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر دولت شاهد اتفاق ملموسی برای بهبود وضعیت موجود نبوده‌ایم و همچنان دستگاه‌های امدادی و انتظامی ذی‌ربط در موضوع سوانح رانندگی، با کمبود اعتبارات، تجهیزات، ناوگان و امکانات مواجه هستند.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • لایحه قابلیت اجرا ندارد/ از نظر عرفی و نظری نمی‌توان چنین قوانینی را اجرا کرد
  • سید حسن خمینی: درس عاشورا «آزادی‌خواهی» است
  • خروج صرافان از بازار ارز!
  • لایحه عفاف و حجاب «بازدارنده» نخواهد بود
  • خسارت تغییرات اقلیمی بیش از جنگ
  • کمک شانه به شانه اروپا و آمریکا به اوکراین
  • مرگ روزانه ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی
  • تاملی در متافیزیک اشیاء
  • تورم مشکل اصلی مردم ترکیه:چرخش اردوغان به سمت غرب
  • پیش‌بینی تجارت یک میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا
  • شگفتی‌های مخفیگاه سلطنتی مصریان
  • استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر سده
  • اخبار ورزشی
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.