مدیر پروژه واردات خودرو تصریح کرد: آنچه مانع از اقتصادی بودن خودروهای وارداتی در کشور میشود وضع تعرفههای خاص بر واردات این خودروهاست وگرنه قیمت این خودروها غیراقتصادی نیست. مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو از بالا بودن تعرفه واردات خودرو به عنوان مانع اصلی اقتصادی بودن خودروهای وارداتی یاد کرد و به ایلنا گفت: خودروهای اقتصادی در جهان شامل خودروهایی میشود که از ۸هزار دلار تا ۱۰هزار دلار قیمت دارد، در همین حال اکنون خودروهایی با قیمت ۹۵۰۰ دلار تا ۱۰هزار دلار به کشور وارد میشود اما وقتی واردکننده برای واردات این خودروها ملزم به پرداخت تعرفههای خاص میشود قیمت این خودروها در داخل کشور به بیشتر از یک میلیارد دلار صعود میکند و دیگر اقتصادی نیست. اگر دولت تعرفه واردات خودرو را کاهش دهد خودروهای وارداتی به اقتصادی بودن نزدیکتر میشود. افزایش تعرفه واردات خودرو امری مطلوب نیست و به همین دلیل تلاش کردیم تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور پایینتر از ۱۵۰۰ سیسی را به ۵۵درصد بازگردانیم و تعرفه واردات خودروهای هیبرید هم به ۵ تا ۱۵درصد کاهش پیدا کرد. با این حال من متوجه نمیشوم تعرفه ۱۰۰درصدی که برای واردات خودرو در قانون بودجه تعریف شده چه معنایی دارد و این ۱۰۰ درصد در حالی که تعیین شده که در تعرفه بندی برای خودروهای وارداتی چند رده وجود دارد. تداوم واردات خودرو در دولت چهاردهم قطعی است. سیاست دولت بر افزایش تخصیص ارز به واردات خودرو است.