تأکید بر رویکرد یکپارچه، معرفی محصولات نوآورانه و تمرکز بر گردشگری سلامت
علیرضا تابش، مدیرعامل هگتا، در این نشست با اشاره به اهمیت نمایشگاه امسال گفت: «این رویداد برای هگتا یک فرصت ملی است تا توانمندیها، محصولات نوآورانه و خدمات متمایز خود را در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت ارائه دهد. لازم است تمام شرکتها با برنامهریزی دقیق و هماهنگ، حضوری اثرگذار و حرفهای داشته باشند.»
او با تأکید بر نقش استراتژیک گردشگری سلامت در برنامههای دوره جدید مدیریت هگتا افزود: «شرکتهای تابعه طرحها و خدمات نوآورانه خود را برای عرضه در غرفه هگتا آماده کنند تا تصویری تازه و جذاب از ظرفیتهای شرکتهای این هلدینگ ارائه شود.»
نمایشگاه، بستری برای جذب سرمایهگذار و توسعه بازار
تابش نمایشگاه پیشرو را یک بستر مناسب برای گفتوگوهای بینبخشی، معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و مذاکره با فعالان صنعت گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد که غرفه هگتا به فضای تعامل سازنده میان شرکتها و ذینفعان صنعت تبدیل شود.
نسل Z، محور آینده گردشگری
مدیرعامل هگتا با اشاره به تغییرات رفتاری نسلهای جدید، خطاب به مدیران شرکتها گفت: «نسل Z مسیر آینده گردشگری را تعیین میکند. به همین منظور طراحی خدمات، بستههای سفر و تجربههای نوآورانه متناسب با نیازها و ذائقه این نسل و خانوادهها مورد توجه باشد.»
او همچنین از نتایج موفق فعالیتهای بازاریابی برخی شرکتها، از جمله آژانس تأمین و هتلهای هما شیراز، قدردانی کرد و خواستار ادامه این مسیر و شکلگیری بازارهای جدید شد.
تولید محتوا، مستندسازی و تعیین شاخصهای ارزیابی
تابش بر اهمیت حضور رسانهای و تولید محتوای حرفهای (بهویژه در فضای مجازی) تأکید کرد و افزود: «مستندسازی، روایت تصویری و معرفی پروژهها بخشی جداییناپذیر از حضور شرکتها در نمایشگاه است.»
وی همچنین اعلام کرد که برای نمایشگاه امسال، شاخصهای ارزیابی مشخصی برای سنجش فعالیت شرکتها، در حوزه بینالملل، آموزش، سرمایهگذاری و سلامت تعیین خواهد شد.
لزوم همافزایی رسانهای میان شرکتها
مدیرعامل هگتا در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «با استفاده از ظرفیت رسانههای گروهی و همافزایی تبلیغاتی، میتوان خدمات خانواده بزرگ هگتا را بهصورت یکپارچه و اثربخش معرفی کرد.»
ارائه برنامهها توسط دبیر کمیته همافزایی
در ادامه نشست، ارسطو یاری حصار معاون نظارت بر شرکتهای هگتا و دبیر کمیته همافزایی، ضمن تبیین محورهای حضور هگتا در نمایشگاه گردشگری ۱۴۰۴، از شرکتها خواست برنامهها و ظرفیتهای خود را برای ارائه در این رویداد ملی تکمیل و ارسال کنند.
منوچهر ناصرالملکی سرپرست معاونت اقتصادی و برنامهریزی هگتا نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آسیبشناسی دورههای قبلی در راستای بهبود وضعیت و حضور مطلوبتر در نمایشگاه گردشگری سال 1404، گفت: «برای جذب سرمایهگذار، تعریف و معرفی بستههای سرمایهگذاری نظر به شعار سال برای ارائه به متقاضیان مورد توجه ویژه قرار گیرد.»
در ادامه، مدیرانعامل شرکتهای تابعه نیز دیدگاهها، طرحها و پیشنهادهای خود را برای تقویت حضور خانواده بزرگ هگتا در نمایشگاه پیش رو مطرح کردند.
همچنین مقرر شد کارگروه نمایشگاه با حضور نمایندگان شرکتها تشکیل و برنامهها تا نیمه دیماه نهایی شود تا هگتا بتواند حضوری متفاوت، منسجم و اثرگذار در نمایشگاه گردشگری ۱۴۰۴ داشته باشد.