«محمد روشنی» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت هوشمند بر تاکسیها گفت: متأسفانه سالهاست که برخی از تاکسیها در زنجیره حملونقل شهر تهران نیستند، اما از سهمیه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده میکنند، در حالی که در چرخه حملونقل عمومی مشغول به کار نیستند. او در پاسخ به این سؤال که چرا با این تاکسیها در سطح شهر برخورد نمیشود؟ اظهار کرد: این کار نیازمند هوشمند سازی تاکسیها است و تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشد، شناسایی این تاکسیها و واردکردن آنها به چرخه حملونقل مشکل است. وی با اشاره به هوشمند نشدن سامانههای تاکسیرانی در تهران گفت: ما به صورت میدانی و فیزیکی نظارت داریم و بر همین اساس شهردار تهران تأکید دارد که هوشمند سازی تاکسیها در اولویت قرار گیرد. روشنی بابیان اینکه هوشمند سازی تاکسیها را در سهماهه اول پاییز انجام خواهد داد، درباره تعداد تاکسیهایی که در چرخه حملونقل نیستند و صرفاً برای استفاده از سهمیه خریداریشدهاند، اظهار کرد: طی هفتهای که گذشت دو هزار تاکسی را شناسایی کردیم و اسامی و پلاک آنها را برای پلیس راهور ارسال خواهیم کرد. به صاحبان این تاکسیها هشدار دادهایم که پلاک آنها فک پلاک میشود و سهمیه سوخت و طرح ترافیک آنها باطل و تاکسی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. درنتیجه صاحبان این تاکسیها یک هفته مهلتدارند تا خود را معرفی کنند و وارد خطوط تاکسیرانی شوند. همه این تاکسیها به اسم فرد هستند.