لوگو
1404 چهارشنبه 3 دي
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1404/09/19 - شماره 2649
نسخه چاپی

انتقاد ستاره اسکندری از فقدان فیلم‌های شاعرانه

ستاره اسکندری بازیگر و تهیه کننده سینما با اشاره به ساخت فیلم ها با بودجه های آنچنانی به فقدان فیلم های شاعرانه در سینمای امروز ایران اشاره کرد و گفت: شعر در سینمای ایران گم شده است.
به گزارش ایرنا، ستاره اسکندری گفت: همه روزهای بسیار عجیبی را پشت سر گذاشته‌ایم، روزهایی که طبیعتاً سینما هم از آن بی آسیب نماند. برای دیده‌شدن این فیلم کوشش بسیار شد بخصوص که آمین فیض‌آبادی دوست داشت که در کنار شما و بقیه دوستان عزیز این فیلم را ببیند.
اسکندری در ادامه با اشاره به فقدان فیلم‌های شاعرانه در سینمای امروز ایران گفت: در این روزگاری که فیلم‌ها با بودجه‌های آن‌چنانی ساخته می‌شوند و آثار از آن چیزی که ما به‌عنوان سینما می‌شناسیمش فاصله گرفته‌اند این گروه کنار هم جمع شدند تا اثری ارائه دهند بر پایه آن چیزی که در واقع سال‌هاست در سینمای ما گم شده، یعنی شعر، تصویر و ادبیات و سوژه‌هایی که هر چقدر هم که گفته شود باز تکراری نمی‌شوند ما کنار هم جمع شدیم تا بگوییم می‌شود یک اتفاق بینارشته‌ای رقم زد و بخش هنری می‌تواند به‌موازات جریانات اجتماعی، پیش‌آگاهی باشد و بگوییم که ما هنوز هستیم و سعی می‌کنیم که کمک کنیم تا این‌گونه سینمایی، زنده بماند.
وی در ادامه افزود: بخش زیادی از سینما در واقع احساساتی است که ما تجربه می‌کنیم و می‌توانیم آن را به تصویر بکشیم. من خیلی خوشحالم که این فیلم در بخش هنر و تجربه اکران می‌شود و معتقدم تنها بخشی که در سینمای ما همچنان پویا باقی‌مانده سینمای هنر و تجربه است.
آمین فیض‌آبادی کارگردان فیلم نیز با تشکر از ستاره اسکندری، الهام کرد و همه عوامل فیلم گفت: این فیلم به‌نوعی بیان‌کننده فرم کاری من است. من آهنگ‌سازم، با تصویر و صحنه کار می‌کنم و در واقع به داستان‌گویی بسیار علاقه دارم. حتی زمانی که بخواهم فقط یک قطعه موسیقایی هم بنویسم باز به یک داستان نیاز دارم و در آثارم نیز همواره از فعالین دیگر عرصه‌ها دعوت به همکاری می‌کنم؛ بنابراین در اشکال مختلف تولیداتم از قطعات صرف موسیقی گرفته تا موزیک تئاتر، اپرا و... می‌توان مدیوم‌های مختلف را به‌صورت درهم‌تنیده دید؛ اما الزاماً هدفم بینارشته‌ای کارکردن نیست این فیلمساز با اشاره به اهمیت زیست تاریخی و فرهنگی لاله‌زار و تأثیر آن بر ایده این فیلم گفت: ما در لاله‌زار دولایه از زندگی را می‌بینیم، لایه پایین که پر از مغازه‌های الکتریکی است و لایة بالایی که سالن‌های نمایش و سینماهایی است که به مخروبه تبدیل شده و لاله‌زار آن را در خود جای‌داده است.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • الیف شافاک در راس انجمن سلطنتی ادبیات
  • نامزدهای گلدن گلوب
  • چرا ایرانیان تقدیرگرا هستند؟
  • انتقاد ستاره اسکندری از فقدان فیلم‌های شاعرانه
  • روایت کمال تبریزی از حضورش در اشغال سفارت آمریکا
  • دی‌کاپریو: لعنت به هوش مصنوعی!
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.