مجتبی یوسفی در پاسخ به سوال خبرآنلاین گفت: حتی اگر ۶۰ سنت در نظر بگیریم، قیمت واقعی بنزین باید میان ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان باشد تا با اولین کشور همسایه برابر شود. مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره بنزین سه نرخی به خبرآنلاین گفت: لزوماً و معمولاً کوتاهترین مسیر، بدترین مسیر است. حالا در همین موضوع بنزین، با روشی که دولت در پیش گرفته و بنزین سهنرخی را اجرا میکند ما مخالف هستیم، مردم به ما میگویند: «شما نمایندهاید، چرا اقدام عملی نمیکنید؟» به نظرم برخی تلاش میکنند تفکیک قوا و شرح وظایف را ندانند یا نادیده بگیرند. در روند بررسی بودجه، ما قیمت بنزین را تعیین نمیکنیم؛ دولت پیشنهاد میدهد. وی افزود: وقتی میگوییم «بنزین گران نشود»، این یعنی قیمت همیشه ثابت بماند؟ قطعاً خیر. اما بلافاصله میگویند: «پس شما موافق قاچاق هستید!» که حرفی کاملاً غلط است. ما چیز دیگری میگوییم: ابزار آلات قیمتی، یکی از راههاست. هیچکس نمیگوید که قیمت گازوئیل، بنزین، آب و برق برای همیشه ثابت بماند. سؤال این است: چرا بدترین و کوتاهترین مسیر را انتخاب میکنیم؟ قانون، ماده ۴۶ برنامه است که درباره بهینهسازی مصرف سوخت و افزایش بهرهوری است. بهینهسازی یعنی چه؟ یعنی همان چیزی که در دنیا و حتی در کشور ما تجربه شده: با نوسازی ناوگان، توسعه حملونقل عمومی و اصلاح الگوی مصرف، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف و شدت انرژی حاصل میشود.