کتاب «نیمه غایب از نظر: رسانهشناسی پاکستان؛ پنجرهای به سوی آشنایی میان فرهنگی» به قلم «علی هادیلو» و با مقدمه «هادی خانیکی»، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی روانه بازار نشر شد.به گزارش ایسنا،کتاب «نیمه غایب از نظر» که با مقدمه هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده، نخستین شناختنامه رسانههای پاکستان به زبان فارسی است که با فراتر رفتن از شرح شرکتهای مادر رسانه و پربیننده و پرطرفدار اعم از روزنامهها، خبرگزاریها و شبکههای خبری تلویزیونی، زندگینامه چهرههای پرنفوذ رسانهای، نقبی به هزارتوی وابستگی سیاسی و اقتصادی رسانهها و خاندان های پرقدرت رسانهای « مالکان راستین این رسانهها»، روزنامهنگاران و چهرههای شناخته شده رسانهای این کشور است.
این کتاب به شکل جستارگونه و در ۶ فصل تدوین شده که «در جست و جوی نیمه غایب از نظر؛ نگاهی به اشتراکات فرهنگی و ضرورت ارتباطات رسانهای میان دو کشور»، «شعله بیان؛ نگاهی به رسانههای پاکستان بر اساس کارکرد اجتماعی آنها در فرایند توسعه و بررسی میزان موفقیت»، «شرکتهای مادر رسانه در پاکستان»، «مطبوعات و نشریات انگلیسی زبان و اردو زبان»، «عصر طلایی تلویزیون»، «چهره های پرنفوذ رسانهای» از فصول ششگانه این کتاب است.