گروه اجتماعی: انتشار خبر برگزاری کنسرت خیابانی رایگان توسط همایون شجریان در میدان آزادی تهران، موافقان و مخالفانی در پی داشت. مهم اینکه اقشار کم درآمد می‌توانستند برای اولین بار تجربه و لذت از هنر در فضای تاریخی و شهری را رایگان در میدان آزادی تجربه کنند. اما معلوم نیست چرا این رویای فرودستان عملی نشد؟ این موضوع در فضای مجازی بحث و جدل میان موافقان و مخالفان ایجاد کرده است. این اتفاق دوباره جامعه را درباره هنر که می‌توانست همبستگی ملی ایجاد کند دوقطبی کرد. حسین ایمانی جاجرمی، جامعه‌شناس و دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، می‌گوید: «پدیده‌ای که در مورد همایون شجریان شاهد آن هستیم، نمونه‌ای از «طرد اجتماعی و فرهنگی» است؛ این روند در جوامع قطبی‌شده رخ می‌دهد. پدیده طرد اجتماعی هنرمندان، صرفاً به معنای اعتراض به یک اثر یا رفتار خاص نیست؛ بلکه نمایانگر نحوه تعامل جامعه باقدرت، ارزش‌ها و هنجارهاست. در این روند، جامعه یا گروهی از افراد تصمیم می‌گیرند که یک چهره عمومی یا هنرمند را که به نظرشان مخالف دیدگاه آن‌هاست «غیرقابل‌قبول» از حمایت و عرصه عمومی کنند.» در ادامه گزیده نظرهای وی را می‌خوانید: