لوگو
1404 شنبه 28 تير
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1404/04/28 - شماره 2549
نسخه چاپی

رونق سینمای اجتماعی با «پیرپسر»

مدیر یکی از سینماهای شهر تهران بیان کرد، سینمای اجتماعی با اکران فیلم «پیرپسر» در روزهای پس از جنگ رونق گرفته است و با وجود فیلم‌های کمدی مخاطبان بیشتری از این نوع فیلم‌ها استقبال می‌کنند.
فرشته فکری - مدیر پردیس سینمایی پرده طلایی به ایسنا گفت: در دوران جنگ ۱۲ روزه به‌صورت طبیعی میزان تماشاگران سینما کاهش چشمگیری پیداکرده بود، اما با این حال بسیاری از سینماها ازجمله پردیس سینمایی پرده طلایی تهران همچنان به فعالیت خود ادامه دادند. همچنین با فرارسیدن ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماها به مدت پنج روز تعطیل شدند ولی پس‌ازآن شرایط به گونه‌ای پیش رفته که سینماها دوباره فعالیت‌های روزانه خود را مانند سابق در پیش بگیرند.
خوشبختانه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون روال عادی بر سینماها و میزان استقبال تماشاگران حاکم شده است و مخاطبان مشتاق به سینمای ایران، بار دیگر به حضور در سالن‌ها رغبت نشان دادند.
او افزود: در روز سه‌شنبه، هم‌زمان با طرح فروش بلیت نیم‌بها، آمار تماشاگران باز هم افزایش پیدا کرد و پس از مدت‌ها شاهد بودیم که یک فیلم اجتماعی یعنی «پیرپسر» بیش از آثار کمدی توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آمار فروش بیشتری را نسبت به این فیلم‌ها به ثبت رساند.
وی با اشاره به مزیت‌های پردیس‌های سینمایی چند سالنه برای اکران همزمان فیلم‌های بیشتری که در معرض انتخاب مخاطبان قرار می‌گیرد، بیان کرد: در چنین مجموعه‌هایی می‌توان سانس‌های بیشتری را برای هر فیلم در نظر گرفت و این می‌تواند باعث افزایش فروش فیلم‌های مختلف شود. در شیوه سانس‌بندی در تلاش هستیم که در ساعت ابتدایی روز نوبت‌های بیشتری را در اختیار فیلم‌های کودک و نوجوان و سینمای انیمیشن قرار دهیم و به‌ صورت کلی برنامه‌ریزی در خصوص ساعات شروع فیلم‌ها را به‌گونه‌ای سامان دهیم که افراد یک خانواده یا جمع بتوانند بنا بر سلیقه شخصی خود، فیلم‌ مورد نظر را انتخاب کرده و همگی در ساعتی یکسان از سالن‌ها خارج شوند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد حاضر در سنین کودک و نوجوان که به تماشای آثار بزرگ‌سال علاقه‌ای ندارند نیز بتوانند به تماشای فیلم‌های مختص به گروه سنی خود بنشینند.
به گفته این مدیر سینمایی «معمولاً سینماهای تک سالن دارای تعداد صندلی‌های بیشتری هستند و در شرایط فعلی، پر شدن عمده ظرفیت این سالن‌ها کار بسیار دشواری است به همین دلیل این روزها در ساخت پردیس‌های سینمایی تلاش می‌شود تا در هر سالن ظرفیت‌های متفاوتی در نظر گرفته شود و با توجه به میزان استقبال مخاطبان از هر فیلم، سالن مناسب در اختیار آثار قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا سینما داران نیز کم‌تر دچار خسارت مالی شوند. این روزها دیگر مخاطبان کلان‌شهرها از سینماهای تک سالن استقبال چندانی را صورت نمی‌دهند.»
فکری با اشاره به لزوم در نظر گرفتن رشته‌ای دانشگاهی در خصوص مدیریت مجموعه‌های سینمایی گفت: به نظرم نیاز است تا رشته‌ای در این خصوص تعریف شود تا شاهد به‌کارگیری رویکرد حرفه‌ای‌تری در مدیریت سالن‌های سینما در سطح کشور باشیم. مدیر یک سینما و مجموعه پرسنل آن باید به آداب برقراری ارتباط با مشتریان مسلط باشند و این موضوع خود دارای ریزه‌کاری‌های بسیاری است که تحصیل در رشته‌ای مرتبط با امر مدیریت سینما می‌تواند این خلأ را پر کند.  

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • بازگشت گلاب آدینه به صحنه
  • کافکا و همسر شکسپیر در جشنواره تورنتو
  • وداع با بازیگر «سلطان قلب‌ها»
  • رهایی از بند رودها
  • رونق سینمای اجتماعی با «پیرپسر»
  • فروش میلیاردی «لیلو و استیج»
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.