تلفندرمانی به معنای ارائه خدمات رواندرمانی از طریق تماس تلفنی است و بهویژه برای افرادی که به دلایل مختلف نمیتوانند به صورت حضوری به درمانگران مراجعه کنند، به یک روش موثر و کارآمد تبدیل شده است. «تلفندرمانی؛ از بنیادهای نظری تا مهارتهای ارتباطی» به قلم سارا هارت و ترجمه حسامالدین آشنا، امیرحسین آشنا و زهرا مجدی، به شیوههایی از درمانگری پرداخته که اگرچه قدمتی پنجاهساله دارد، اما با همهگیری ویروس کرونا دوباره در مرکز توجهات قرار گرفت. بر اساس آنچه در این اثر آمده، تلفندرمانی به معنای ارائه خدمات رواندرمانی از طریق تماس تلفنی است و بهویژه برای افرادی که به دلایل مختلف نمیتوانند به صورت حضوری به درمانگران مراجعه کنند، به یک روش موثر و کارآمد تبدیل شده است. این روش میتواند در سطح کلان، عدالتدرمانی را تقویت و نابرابری قدرت در حوزه رواندرمانی را کاهش دهد. یکی از اصلیترین مزایای تلفندرمانی، دسترسی آسان و سریع به خدمات رواندرمانی است. این روش به افراد امکان میدهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در مطب، با درمانگران خود ارتباط برقرار و کمکهای لازم را دریافت کنند. کتاب «تلفندرمانی؛ از بنیادهای نظری تا مهارتهای ارتباطی» به بررسی جامع این روش درمانی نوین میپردازد و راهنماییهای مفیدی برای رواندرمانگران ارائه میدهد تا بتوانند به طور موثر، از طریق صدا و بدون تصویر یا حضور فیزیکی به بیماران خود کمک کنند. ا