محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان خودروی ایران در نشست خبری این انجمن گفت: مطالبه ما خروج دولت از مدیریت خودروسازهاست. در دهه ۵۰ کرهای ها آرزو می کردند ایران ناسیونال ما را داشتند، اما بههرحال صنعت خودروسازی ایران عقب افتاد. امیدواریم اتفاقی که در ایرانخودرو افتاده در سایپا هم بیفتد و دولت تنها نظارتگر و سیاستگذار باشد. آرش محبی نژاد، دبیر انجمن قطعه سازان ایران نیز در این نشست اظهار کرد: زیان انباشته دو خودروساز دولتی کشور ۲۵۰ هزار میلیارد تومان، بدهی جاری دو خودروساز بزرگ ۴۵۰ میلیارد و بدهی کل صنعت خودروسازی به قطعه سازان ۴۵ هزار میلیارد تومان (بدهی کل معوق تعیین تکلیف نشده) است. مردم سالی ۷ میلیون خودرو معامله میکنند که یکمیلیون آن از طریق قرعهکشی شرکتهای خودروساز انجام میشود و یارانه سیاه توزیعشده ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی را در سال ایجاد میکند. ما در جایگاه قطعه سازان کشور نمیدانیم متولی صنعت خودروی کشور کیست و وزارت صمت مسئولیت این صنعت را قبول نکرده است. مخالف ممنوعیت واردات هرگونه کالای مجاز هستیم. تعرفه واردات قطعات خودرو پنج درصد است.با توجه به نوسانات نرخ دلار، ۴۰ درصد ارزش مطالبات کنونی قطعه سازان نسبت به شش ماه اول سال کاهشیافته است. توان خرید مردم پایین آمده و ما باید شکاف بازار را از بین ببریم.