لوگو
1404 شنبه 20 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1402/11/23 - شماره 2216
نسخه چاپی

فرونشست زمین ۴۰ مدرسه در اصفهان را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: متأسفانه مسئله فرونشست کل استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده که شهرستان‌های بور خوار، شاهین‌شهر و نواحی ۴ و ۵ کلان‌شهر اصفهان بیش‌ترین تأثیر رادارند.  ۴۰ مدرسه از مدار خارج‌شده‌اند که باید جایگزین شوند. بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز در ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند و با بحران نیروی انسانی مواجه هستیم.

کمبود معلم
محمدرضا ابراهیمی گفت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد که آسیب اجتماعی نداشته باشد، باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند. اصفهان و ۵ استان دیگر بیش‌ترین کمبود نیروی انسانی رادارند، افزود: نیروی انسانی پایه و اساس هر سازمانی است، اما در آموزش و پرورش و به‌طورکلی نظام آموزش، کمبود نیروی انسانی نگران‌کننده خواهد بود و حتی اگر هزار برابر امروز بودجه داشته باشیم، وقتی نیروی کارآمد نداشته باشیم به اهدافمان نخواهیم رسید.

توسعه مدارس غیرانتفاعی 
ابراهیمی بابیان اینکه در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین مسیر ورود به آموزش و پرورش معرفی‌شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال ۱۳۹۱ تربیت معلم‌های سابق و دانشسرا‌ها تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شدند و اولین ورودی دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار دانشجو معلوم بود و مطابق قانون می‌بایست در یک بازه زمانی چندساله بین ۳ تا ۵ هزار دانشجو معلم به این عدد پایه اضافه می‌شد، اما متأسفانه این مهم محقق نشد، چون رویکرد بر کم کردن حکمرانی دولت در آموزش و پرورش بود. در سال 92  اهدافشان کوچک کردن آموزش و پرورش بود و توجیهشان این بود که به دنبال واگذاری به بخش خصوصی هستند؛ در شرایطی که سه حوزه امنیت، بهداشت و سلامت و آموزش جزو خطوط قرمز دولت‌ها هستند و حکمرانی باید آن‌ها را مدیریت کند اما متأسفانه در دوره‌ای حکمرانی آموزش و پرورش کم شد و مدارس غیردولتی ایجاد شدند. 

نبود نظارت بر مدارس غیردولتی 
مایکی از کشور‌هایی هستیم که بیش‌ترین مدارس غیردولتی را دارد، گفت: در حال حاضر حدود ١٤.٥ درصد از جمعیت دانش‌آموزان کل کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این عدد در استان اصفهان حدود ۱۹ درصد است. یک عده دیگر هم مدارس را به بخش بسته‌های حمایتی دادند و در این راستا در مناطق محروم مدرسه را با تمام امکانات به یک مؤسس تحویل می‌دادند و نظارتی وجود نداشت و این دوره حدود دو سال طول کشید.  وی درباره عدم تأمین اعتبار تخصیص‌یافته به موضوع فرونشست مدارس، گفت: اعتبار تخصیص‌یافته هنوز عملیاتی نشده است و جزو تعهدات دولت است؛ علاوه بر آن استفاده از ظرفیت خیرین و مولدسازی در نظر گرفته‌شده است.

آلودگی هوا مهم‌ترین چالش‌ آموزش 
وی آلودگی هوا را یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش خوانده و گفت: سلامت دانش‌آموز اهمیت بالایی دارد، اما اعتقادداریم که سلامت دانش‌آموز با تعطیل کردن مدارس تأمین نمی‌شود و بر اساس ابلاغیه جدید وزارت، در بحث آلودگی هوا مدرسه‌ای اجازه ندارد که بدون هماهنگی با حوزه وزارتخانه غیرحضوری شود.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • مشکل شیر بی‌جان در باغ‌وحش مشهد
  • حضور ۳.۴ میلیون افغانستانی در ایران
  • اینترنت انحصاری
  • فرونشست زمین ۴۰ مدرسه در اصفهان را تعطیل کرد
  • بارورسازی ابرها از حرف تا عمل
  • اخبار شهرستان
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.