بر اساس آمار در سال ۱۴۰۱ نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای خرید و فروش فیلترشکن خرج شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین، در سالهای اخیر، تبلیغات یکی از صنایعی بوده که رشد و محبوبیت چشمگیری خصوصاً در بین کسبوکارها داشته است؛ آمار استاتیستا نشان میدهد که در سال ۲۰۲۲، در جهان ۵۸۰ میلیارد دلار هزینه برای تبلیغات دیجیتال پرداختشده است؛ آمریکای شمالی، قاره پیشتاز در حوزه تبلیغات بوده و از ۵۸۰ میلیارد دلار هزینه پرداختی در صنعت تبلیغات، ۲۳۷ میلیارد دلار در این قاره پرداختشده است؛ پسازآن آسیا با هزینه ۱۲۵ میلیارد دلاری، رتبه دوم تبلیغات در جهان را به خود اختصاص داد و پیشبینیها حاکی از آن است که میزان تبلیغات در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۸.۴ درصدی داشته باشد. این آمار نشان میدهد که بیش از نیمی از تبلیغات جهان به روش دیجیتال انجام میشود؛ بر اساس آمار استاتیستا، ۶۵ درصد این تبلیغات به روش دیجیتال و ۳۵ درصد آن به روش غیر دیجیتال صورت میگیرد. بر اساس این آمار، استرالیا در بزرگی اندازه بازار تبلیغات دیجیتال نسبت به GDP پیشگام بوده و ۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص میدهد. آمارها حاکی از آن است که ایرانیان روزانه ۱۶۹ دقیقه از اینترنت استفاده میکنند. این آمار نشان میدهد ۸۰ درصد ایرانیان، از فیلترشکن برای ورود به شبکههای اجتماعی و پیامرسانها استفاده میکنند. در سال ۱۴۰۱ نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برای خرید و فروش فیلتر شکن خرج شده است.