گروه اجتماعی - الهام صالحی: برنامه شهرداری تهران برای واردات 1000 دستگاه اتوبوس دست دوم باعث اختلاف میان شهرداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست شده است. مسئولان شورا و شهرداری می‌گویند که برای واردات 1000 اتوبوس کارکرده از هیئت دولت مجوز گرفته‌اند. قرار است این اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی وارد شود. داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست دراین‌باره گفت: «۶۵۰ اتوبوس دارای استاندارد یورو ۵ و 3 سال ساخت هستند، اما ۳۵۰ دستگاه دارای استاندارد یورو ۴ است و بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر دارند.» در مقابل مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: «مجوز واردات اتوبوس‌های کم‌کاربرد از دولت و مجلس گرفته‌شده و مخالفت سازمان محیط‌زیست معنا ندارد.» این در حالی است که پایتخت گرفتار آلودگی هوا و ترافیک است و نیاز به 9000 اتوبوس نو دارد. نکته عجیب اینکه علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: آلایندگی یک کارخانه‌ تولید آسفالت تهران در حد یک اتوبوس است. یعنی یک اتوبوس به‌اندازه یک کارخانه آلودگی تولید می‌کند و شورا و شهرداری می‌خواهند به جای اتوبوس برقی و نو اتوبوس فرسوده و دودزا وارد کنند!