طرح حملونقل عمومی رایگان در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد بررسی شد و کلیات آن پس از جنجال فراوان بین اعضا رأی آورد. این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد و باوجوداینکه زیرساختهای مناسبی برای این طرح ایجاد نشده است، در شورای شهر تصویب شد. نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره تصمیم جنجالی شورای مشهد گفت: به منظور خدمت به مردم و بر اساس قوانین و مقررات بالادستی تدوین و ارائهشده است. موسیالرضا حاجی بگلو بابیان اینکه یکسوم از هزینه بلیت اتوبوس از جیب مردم پرداخت میشود، افزود: مابقی بر عهده شهرداری و دولت است، در این طرح فقط قرار است سهم مردم حذف شود. درآمد اتوبوسرانی از محل پرداخت کرایه اتوبوس در سال ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای شهرداری رقم زیادی نیست. شهرداری مشهد در سال ۷۰۰ میلیارد تومان به بخشهای مختلف استان کمک میکند و مشکلی ایجاد نمیشود، پس با چه توجیهی میگویند با حذف این ۲۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل خواهند شد. حاجی بلگو خاطرنشان کرد: قرار است مناقصه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین “من کارت” توسط شهرداری برگزار شود، با رایگان شدن حملونقل عمومی این مناقصه را میتوان حذف کرد. با نگاه خدمت به مردم نهتنها اتوبوسرانی و مترو بلکه پروانههای ساختمانی در حاشیه شهر را نیز میتوان رایگان کرد. در پایان با رأی اعضای شورای اسلامی شهر، کلیات طرح «عدم دریافت کرایه خدمات حملونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی از شهروندان و استفاده از ظرفیتهای اقتصادی به منظور جبران هزینههای آن»، با لحاظ تبصرههای مربوطه مصوب شد.