به گزارش خبرنگار ستاره صبح از سئول، جشنوار بازیافت «تامنارا» (Tamnara) از اول می در جزیره ججو کره جنوبی آغاز شده است. این جشنوراه با تاکید بر بازیافت و ایجاد خلاقیت بین عموم مردم طراحی شده و در فراخوانی مردم را دعوت کرده تا با قابلمههای کهنهشان به جزیره ججو بیایند تا در کارگروه بازیافت و خلاقیت رکت کنند.
جمهوری تمنارا را اولین بار کانگ وو هیون
(Kang Woo Hyon) هنرمند گرافیست و مدیرعامل جزیره نامی (Nami Island) ابداع کرد. ذیل این عنوان منطقهای زیبا در جزیره ججو به طور خاص طراحی و محافظت شده و محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است. تامنارا از سال 2014 با کاشت درختان و ساخت مردابهای بارانی در زمینهای بیابانی ججو، تبدیل به یک مقصد گردشگری شده است. در فراخوان جشنواره چنین آمده است:
- به جز هزینه ویزای ورود، هیچ هزینه ورودی وجود ندارد. یک قابلمه یا تابه کهنه می تواند به عنوان بلیط ورودی استفاده شود.
اگر هیچ کدام را ندارید، باید یک ویزای ورودی با هزینه 10،000 وون (معادل ۱۰ دلار) خریداری کنید.
قابلمه ها و تابه ها می توانند با ترکیب تزئینات، مجسمه سازی، طراحی و صنایع دستی به چراغ های روشنایی یا محصولات دیگر تبدیل شوند و در نمایشگاه برای فروش عرضه شوند. جنگلداری تمنارا با این تجربه به این نتیجه رسیده که افراد در طول سال های گذشته به دنبال چیزی جدید و متفاوت در جشنواره هستند. از طرفی، جشنواره های برگزار شده در سال های گذشته نشان داده اند که شرکت کنندگان بیشتر به نمایشگاه های تجاری علاقه دارند تا به فعالیت های سنتی.
درباره هنرمند فراموش شده آلمانی
«جولیان بل - Julian Bell» در کتاب خود
«Natural Light» به بررسی ابعاد شخصیتی و هنری «آدام السهایمر - Adam Elsheimer» نقاش آلمانی پرداخته و از او به عنوان هنرمند فراموششدهای نام برده که الهامبخش مشاهیری چون رامبراند و روبنس بود.
به گزارش ایرنا، آدام السهایمر نقاش اهل آلمان بود که با وجود عمر کوتاه ۳۲سالهاش از نقاشان تاثیرگذار اوایل سده ۱۷ در سبک باروک به شمار میرود. او نقاشیهایی کوچک موسوم به نقاشی اتاقکی میآفرید که بیشتر روی صفحات مسی کشیده میشدند.جولیان بل پسر کوئنتین بل مورخ هنر و زندگی نامهنگار ویرجینیا وولف در کتاب خود نوشت: آدام السهایمر نامی آشنا در هر خانواده نخواهد بود. با این وجود او بر برخی از بزرگترین هنرمندان زمان خود و پس از آن تاثیر گذاشت که رامبراند و روبنس و هنرمندان درباری امپراتوری مغول از جمله این افراد بودند. او مینویسد: السهایمر تلاش کرد تا بررسی کند که انسان بودن و در طبیعت بودن یا حتی در برابر یا تحت الشعاع طبیعت بودن چیست. بل درباره یکی از نقاشیهای السهایمر میگوید: نه تنها غزل و انسانیت موجود در تصاویر او بلکه پیچیدگی تفکر و روشهایی که در ترسیم طبیعت در دوره او جریان داشت، تاثیر میگذارد. السهایمر در فرانکفورت به دنیا آمد و بیشتر عمر کوتاه کاری خود را در رم گذراند. در نهایت این هنرمند نقاش آلمانی در حالی که با فقر دست و پنجه نرم میکرد در سال ۱۶۱۰ و در سن ۳۲ سالگی درگذشت. یکی از جنبههای بسیار چشمگیر در نقاشیهای او، اندازه آنهاست که به نوشته جولیان بل، به جای عرض کمتر از یک صفحه نمایش متوسط به اندازه آی.پد هستند. نویسنده، پس از مقدمهای کوتاه در نخستین فصل کتاب با عنوان پشت تپه به تصویری کوچک با عرض ۲۲۵ میلیمتر از آثار السهایمر با عنوان شفق قطبی اشاره کرده که همانند بسیاری از شاهکارهای چونان جواهر السهایمر، روی ورقهای مسی که با سمبادهزنی آماده شده بود، نقاشی شده است.