محسن رضایی در گفتوگویی تلویزیونی درباره ابعاد و پیامدهای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در پاسخ به این پرسش که مبانی ادعای آمریکا و اسراییل در زمینه پیروزی در جنگ ۱۲ روزه چیست گفت: این شو تبلیغاتی دشمن به دلیل فشار افکار عمومی بعد از جنگ ۱۲ روزه هم در سرزمینهای اشغالی و هم در جامعه آمریکا و هم در سطح بینالمللی به وجود آمد که اسرائیل و آمریکا شکست خوردند.وی یادآور شد: طوری فشار زیاد شد که آقای ترامپ در چندجا برخی رسانههای بزرگ بینالمللی را دشنام داد که شما دروغ میگویید و ما پیروز شدهایم.این اقدام دشمن در زمینه اعلام پیروزی در جنگ چند هدف میتواند داشته باشد که یکی آن است که فشار افکار عمومی را به تردید بکشانند و با داستانسرایی مردمی که همهجا گفتند ایران پیروز شده را زیر سئوال ببرند. رضایی تاکید کرد: احتمالاً اینکه امروز ترامپ از پایان مسئله هستهای حرف زده، بعید نیست به دنبال یک فریب هم باشند که ما با شما دیگر کاری نداریم و جنگمان تمام شده تا دوباره مثل کاری که در مذاکره کردند را تکرار کنند. ما نباید دچار غفلت شویم.وی ادامه داد: بنابراین اقدام دشمن هم امکان جنبه تبلیغاتی و هم جنبه فریب را میتواند باهم داشته باشد. اما در پاسخ به این پرسش که آیا واقعاً دشمنان پیروز شدند؟ از چند بعد میتوان دستاوردها و هزینههای اسرائیل را بررسی کرد.