چین از جمله بازارهای در اولویت گردشگری ایران است که با رکود سفر گردشگران غربی، همچنان در تعامل گردشگری با ایران است. بنا به اظهارات آژانسهای گردشگری ایران، تعداد سفر گردشگران چینی به ایران درحال افزایش است. دادههای برخی پلتفرمهای سفر نیز بیانگر آن است که ایران در فهرست مقاصد مورد علاقه گردشگران چینی در تابستان گذشته قرار داشت. شفیعی شکیب، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران معتقد است: اگر مشکلات و زیرساختهای اساسی گردشگری در کشور برطرف شود، چین بازاری به شدت گسترده و سودآور در گردشگری است. هرچند طبق اظهارات این تورگردان، ایران هنوز نتوانسته گردشگران پولدار و متمولی را که به اروپا و امریکا سفر میکنند جذب کند. در عین حال که همچنان کشوری ناشناخته برای مردم چین به شمار میآید و تبلیغات گردشگری ایران در این کشور هنوز پررنگ نشده است.