آلفونسو کوارون درباره این که چرا کارگردانی یک فیلم از مجموعه «جیمز باند» را پس از صرف شام با جوئل کوئن رد کرد، حرف زد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آلفونسو کوارون که در مراسم ادای احترام به شان پن در روز دوم از بیست و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مراکش حضور یافته بود، پس از آن در یک نشست طولانی مدت با بینندگان جشنواره فیلم مراکش شرکت کرد و در آن فاش کرد که قبل از فیلمبرداری «هری پاتر و زندانی آزکابان» هرگز کتابی از مجموعه «هری پاتر» را نخوانده بود. او همچنین از این صحبت کرد که پس از صرف شام با جوئل کوئن، پیشنهاد ساخت یک فیلم جیمز باند را رد کرد. کوارون در پاسخ به سوالی از کارگردانان مراکشی علاالدین الجم و طلال سلهامی درباره این که چگونه توانست مهر شخصی خود را بر سومین فیلم «هری پاتر» بزند؛ فیلمی که از نظر بسیاری از طرفداران بهترین قسمت این فرانچایز است، جوابی داد که باور کردنی نبود و آن این که این فیلم را پذیرفت تا بتواند قبضهایش را پرداخت کند. وی گفت: من «فرزندان انسان» را نوشته بودم که هیچکس نمیخواست آن را بسازد. بیکار بودم و قرار بود بچهدار شوم. همان موقع «هری پاتر» به من پیشنهاد شد و من نمیخواستم آن را انجام دهم زیرا چیزی درباره هری پاتر نمیدانستم. اما او شروع به خواندن کتابها کرد و به این نتیجه رسید که حس خوبی در آن وجود دارد که نباید از دستش بدهد. وی تاکید کرد که «هری پاتر و زندانی آزکابان» بهترین تجربه ساخت فیلمی بود که تا به حال داشته است.
همکاری سامی یوسف و یک نوازنده ایرانی
یکی از مدرسان و نوازندگان موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از همکاری با سامی یوسف در یک فستیوال بین المللی موسیقی به میزبانی کشور امارات و چند پروژه دیگر خبر داد. به گزارش همشهری آنلاین، پویا سرایی مدرس، پژوهشگر و نوازنده سنتور در ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که از پس فعالیت های برون مرزی خود داشتم، به تازگی در فستیوال موسیقی «تنویر» امارات با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف شرکت کردم. در این اجراها که با استقبال بسیار خوب مخاطبان هم مواجه شد، سامی یوسف خواننده شناخته شده موسیقی آیینی با آنسامبلی متشکل از نوازندگان کشورهای مختلف از جمله انگلستان، هلند، فرانسه، اسپانیا، هند، ترکیه، آذربایجان، امارات، سوریه، فلسطین، عمان با همخوانی و همراهی سازهای چون قانون، عود، بالابان، سرنا باغلاما، سازهای کوبهای، گیتار و سنتور به اجرای آثار عرفانی پرداخت. که من نیز در این اجرا با نوازندگی سنتور گروه را همراهی میکردم.
آزیتا لاچینی بعد ۳۰ سال
آزیتا لاچینی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت حضور پیدا کرد و تصاویرش واکنش برانگیز شد. در این تصاویر میتوان رد گذر زمان را بر چهره او دید که باعث شده کمترین شباهت را با گذشتهای که از او میشناسیم داشته باشد. اما او سالها پیش با چهرههای بسیار متفاوتتر از امروز در سریالهایی بازی داشته که نسل دهه شصت و هفتاد هم به یاد دارند. مثل «در پناه تو» که در آن نقش مادر مریم با بازی لعیا زنگنه را بازی میکرد. دختری که یک ازدواج ناموفق پرماجرا داشت و بعد با یکی دیگر از همدانشگاهیهایش ازدواج کرد. پیشتر از آن او در سریال پدرسالار بازی کرده بود که در میانههای دهه هفتاد بسیار پربیننده بود. او نقش مادر آذر با بازی کمند امیرسلیمانی را بازی میکرد و حامی دخترش بود که میخواست زندگی مستقلی خارج از خانه پدر همسرش داشته باشد. لاچینی کار بازیگری را از سال ۱۳۴۰ و با تئاتر شروع کرده و سال ۱۳۴۱ هم با فیلم «مسافری از بهشت» اولین بار جلوی دوربین سینما رفته است. اضافه بر این میتوان فهرستی از کارهای او در دوبله ارائه داد، شاخصترینهایش: کارتونهای رامکال، حنا دختری در مزرعه و بچههای مدرسه والت و سریالهای اوشین و هانیکو و سریالهای ایرانی امام علی و مزد ترس.