۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

احساس نابرابری و تبعیض، به شکاف طبقاتی تبدیل می‌شود. مردم متوجه هستند که فرصت‌ پیشرفت و توسعه برایشان محدود شده است.

طی حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری، حسین افشین معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با حفظ سمت به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور منصوب شد.

جزئیات ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) سراسری – مهرماه سال ۱۴۰۳ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

مسعود پزشکیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و فعلی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل مملکت را نخبه و عالم می‌تواند حل کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید کمبود نیروی انسانی داریم، اما بحرانی نیست گفت: سامانه نماد باید روز اول مهر آماده بهره برداری شود و زنگ نماز نیز در تمام مناطق کشور با حضور ائمه جمعه در نماز ظهر روز بازگشایی زده شود و طراحی این زنگ برعهده معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.

شرکت ارتباطات زیرساخت از نرمال شدن ارتباطات بین الملل خبر داد و وزیر ارتباطات تاکید کرد که پایش کیفیت شبکه و گزارش شفاف به مردم متوقف نخواهد شد.

ابرمشکلات، زاینده‌ی مشکلات بسیار است. از ابرمشکلات ، عقب ماندن از کاروان توسعه‌یافتگان جهان است. معمولاً در ادبیات، «عقب‌مانده» را با عبارات «کمتر توسعه‌یافته» یا «درحال‌توسعه»، ملایم می‌کنند تا کمتر به غرور ملی ملت‌ها بر بخورد.

بازداشت پاول دوروف، مدیرعامل روسی تلگرام که روز یکشنبه در فرودگاهی در پاریس دستگیر شده بود، تمدید شد.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، چیزی برای پنهان کردن ندارد و مکرراً به اروپا سفر می‌کند. این ادعا که یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سواستفاده از آن پلتفرم هستند، مضحک است.

رسانه فرانسوی TF1 به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده دوروف اعلام کرد: او در سکوی خود اجازه داده جرم و جنایت زیادی انجام شود و برای جلوگیری از آنها هیچ کاری انجام نداد.

لطفا شکیبا باشید...