در حال حاضر با توجه به گسترش شهرنشینی و ایجاد اراضی و فضاهای شهری، ساکنان جوامع شهری لاجرم با چشمانداز یکنواختی از طبیعت تحت تصرف خود روبهرو شدند و نیاز شدید به تنوع محیط طبیعی، آنان را به گردش در پارکها و باغات یا نواحی سرسبز واقع در محیط درون یا پیرامون شهری میکشاند.
در این بین، افرادی هم هستند که به دنبال هیجان در فضای طبیعت پیرامون خود میگردند تا بتوانند علاوه بر دور شدن از فضای متراکم شهری، حس هیجان خود را تخلیه کنند. بنابراین گردشگری هیجانی میتواند به بهترین شکل ممکن، این حس را در افراد جامعه ایجاد نماید.
خبرنگار گویای خبر، در این رابطه با پیمان سلیمانی میگونی، مؤسس، سرمایهگذار و مدیرعامل شرکت گردشگری هیجانی زینو میگون، در غرفه این شرکت در هیجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، گفتوگویی انجام داده است که در ادامه میخوانید.
به عنوان مؤسس، سرمایهگذار و مدیرعامل شرکت گردشگری هیجانی زینو میگون، هدف شما برای تأسیس این شرکت چه بوده است؟
در دنیای تجربههای ماجراجویی، شرکت گردشگری هیجانی زینو میگون با تکیه بر شعلهور کردن لذت و شادی و احساس خوب ناشی از یک تجربه خاص، قصد خلق و ایجاد تجربههای هیجانی منحصر به فرد را برای اولین بار در ایران و دنیا بر اساس ایده نو و طرحی جدید دارد. لذا با هدف ایجاد و تبلور حس خوب هیجان و توسعه گردشگری هیجانی، شرکت زینو میگون، خلق، ایدهپردازی و عملیاتی شد.
لطفا در مورد گردشگری هیجانی توضیح بفرمایید و این که جایگاه این نوع گردشگری در دنیا کجاست؟
در دنیای پر تکرار امروزی، پدیده جستوجوگری و ماجراجویی و باهمبودن و ارتباطات عمیق روحی و روانی و به اشتراک گذاشتن این احساس با ایجاد تجربهای خاص و متفاوت در گردشگری هیجانی مطرح میشود. بنابراین افراد مختلف در هر گروه سنی و اجتماعی، اعم از ماجراجوهایی که به دنبال رشد فردی و شخصیتی هستند؛ خانوادهها برای ایجاد احساس متفاوت و تقسیم احساسات با یکدیگر و گروهها و مجموعههایی که در مکانهای متفاوت قصد ایجاد ارتباط دارند؛ ورزشکارها که به دنبال هیجان بوده؛ حتی کسانی که به دنبال حس لذت از فضای پذیرایی و اقامتی متفاوت هستند؛ هم چنین افراد سلامتمحور در زمینه خویشتندوستی و سلامت روح و روان که قصد دارند آرامش را در محیط و فضای متفاوت تجربه کنند؛ حتی گروههای کاری (tim work) که به جهت رشد و تعامل بیشتر در یک محیط متفاوت حضور دارند؛ و نیز افراد گروههایی که به دنبال تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آنها (بلاگرها) هستند و به طبع به فضا و محیطهای متفاوت و پرانرژی نیازمندند و حتی تمام آحاد جامعه به عنوان ضرورت و نیاز به دنبال ایجاد حس خوب ناشی از تجربه خاص هستند؛ به عنوان جامعه هدف گردشگری هیجانی محسوب میشوند که شرکت گردشگری هیجانی زینو میگون، قصد خلق و ایجاد و عملیاتی کردن این فرایند را به طور علمی و عملی و با بهرهگیری از فناوری و دانش فنی و اجرایی روز دنیا دارد. میتوان اذعان داشت که عملکرد این شرکت با این نگرش و سازماندهی علمی و عملیاتی متفاوت بوده و در دنیا منحصر به فرد میباشد.
دلیل شما برای انتخاب منطقه کوهستانی میگون (شمیرانات) برای ساخت پارک گردشگری هیجانی زینو چه بوده است؟
در منطقه شمیرانات و شهرستان توریستی تفریحی و گردشگری رودبارقصران و شهر میگون، با توجه به طبیعت زیبای کوهستانی و خوش آب و هوا در نزدیکترین فاصله به شهر تهران، متأسفانه هیچگونه اقدامی برای ایجاد و احداث مجموعههای گردشگری در چند دهه گذشته صورت نگرفته است و اقدام شرکت گردشگری هیجانی زینو میگون، اولین گام و قدم برای ایجاد فضای گردشگری بعد از تأسیس پیست اسکی شمشک و دربندسر میباشد.