لوگو
1404 شنبه 20 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1402/03/01 - شماره 2037
نسخه چاپی
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

برای تأمین ریل پروژه‌ها، صرفاً روی ذوب‌آهن اصفهان حساب می‌کنیم

علیرضا هژبری: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا، از ابتدای سال جاری تاکنون به موازات تولید سایر محصولات، حدود ۵ هزار و پانصد تن انواع ریل تولید کرده و حدود ۳۰ هزار تن ریل نیز سفارش گرفته است و تولید ۱۰۰ هزار تنی ریل را نیز تا پایان سال جاری در برنامه کارخانه قرار داده است. محصول ارزش افزایی که از اوایل مردادماه سال جاری، افزایش تولید ۳۰ درصدی آن به ثمر می‌نشیند و همچنین ۶۰ هزار تن از آن نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب‌شده است.  عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفتگو با خبرنگار ما از اهمیت تولید مستمر ریل در ذوب‌آهن اصفهان و نقش این محصول استراتژیک در توسعه پروژه‌های ریلی کشور سخن گفته است که در ادامه می‌خوانید.
عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بندرها و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان یک ظرفیت استراتژیک است و برای تحقق این مهم، تلاش‌های شبانه‌روزی بسیار زیادی انجام‌گرفته است و بنابراین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، همواره این خودکفایی بزرگ را حفظ نموده و در راستای رشد تولید آن همراهی لازم را دارد.
وی افزود: بیش از ۳ هزار کیلومتر در شبکه ریلی کشور، راه‌آهن داریم و خط ریلی رشت -آستارا، تنها ۱۶۰ کیلومتر از کل این ۳ هزار کیلومتر است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه خطوط ریلی در کشور با تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان پیوند جدایی‌ناپذیر دارد، ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، همواره تولید ریل ملی را ارج می‌نهد و برای استمرار این جریان خودکفایی در تولید، هرگونه همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.
خطیبی بیان کرد: برای تأمین ریل موردنیاز پروژه‌ها، صرفاً روی ذوب‌آهن اصفهان حساب می‌کنیم تا این محصول ماندگار در خدمت رفاه و آسایش ایرانیان قرار بگیرد و سپس با صادرات آن ارزآوری برای کشور محقق گردد.

تولید ریل و افتتاح پروژه‌های ریلی به موازات یکدیگر
وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد به پایان رسیده است و انشاا... به زودی افتتاح می‌شود. در راه‌آهن رشت-کاسپین نیز یک محموله ۵۰۰ تنی ریل را طی چند روز آینده از ذوب‌آهن اصفهان دریافت می‌کنیم و باقی‌مانده آن‌که حدود ۳ هزار تن است، انشاا... به زودی تأمین می‌گردد.
وی اضافه کرد: در پروژه‌های راه‌آهن همدان - سنندج نیز به طول ۱۵۱ کیلومتر و پیشرفت ۹۲ درصدی، راه‌آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر و پیشرفت ۸۸ درصدی نیز از ریل ذوب‌آهن اصفهان استفاده‌شده است که این پروژه‌ها، برنامه توسعه ریلی است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. همچنین در پروژه چابهار- زاهدان، محدوده خاش، ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز به ریل نیاز داریم.
وی بیان کرد: روسازی پروژه ریلی مبارکه- شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر نیز پس تأمین اعتبار موردنیاز کلید زده می‌شود و طبیعتاً برای آن هم به ریل نیاز داریم.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • احتمال دستکاری دولت در نرخ تورم
  • واحد‌های بنیاد مسکن به چه کسانی واگذار می‌شود؟
  • جدال بر سر لیبرالیسم
  • جزییات برنامه هفتم توسعه
  • برای تأمین ریل پروژه‌ها، صرفاً روی ذوب‌آهن اصفهان حساب می‌کنیم
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.