۴۶ درصد از پروازهای برنامهای ایرلاینهای داخلی در دیماه سال جاری، تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر این پروازها هم ۱۰۰ دقیقه بود. باوجوداین آخرین اصلاحیه آییننامه حقوق مسافر، درباره تأخیر یا لغو پروازها به صورت شفاف اطلاعرسانی کرده و مسافران میتوانند مطابق با این آییننامه، حقوق خود را پیگیری کنند. در این راستا محمد محمدیه -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفتوگو با ایسنا درباره اینکه علت جابهجایی زمان پرواز برخی شرکتهای هواپیمایی چیست، توضیح داد: برنامه پروازی ایرلاینها مشخص است، اما احتمال دارد بلیتها از آژانسهای مسافرتی خریداریشده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال کند و ایرلاین به صورت مستقیم پیامک ارسال نکرده باشد. وی خاطرنشان کرد: باید ببینند که این تغییر در برنامه از سوی آژانس اعلامشده یا از طرف شرکت هواپیمایی؛ اما کسانی که به صورت مستقیم از شرکتهای هواپیمایی خرید کرده باشند، باید بر اساس شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کردهاند، تأخیر در زمان پرواز به آنها اعلام شود. معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه اگر علت تأخیر پیشآمده از سوی شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، گفت: بخشی از این تأخیرها با توجه به شرایط پیشآمده در وضعیت فعلی قانونی است و بخشی هم غیرقانونی است؛ اما در صورتی که تأخیرها غیرقانونی باشد، مسافران میتوانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند که سازمان در راستای انجام وظیفه خود به این موضوع رسیدگی میکند.