یکی از گلایههای سینماداران و کنشگران سالنهای سینمایی در دو سال گذشته و در زمانهایی که سینما بازگشایی میشد بیخبری مردم از این گشایش بود. پرسش این است که چرا صدا و سیما به جز آثاری محدود، پذیرنده تبلیغات سایر آثار و عموم تولیدات سینمایی نیست؟ در این ارتباط محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتوگو با ایرنا گفت: «دلیل این موضوع را باید از مسئولان صداوسیما پرسید که بهرغم این موضوع که این سازمان با بودجه ملی و کشوری اداره میشود و یکی از وظایف و تعهداتش بالا بردن سطح کیفی و فکری مردم در حوزه فرهنگ است چرا همکاری خوبی با سینما ندارند؟» وی با اشاره به عدم همراهی صداوسیما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه تا جایی که اطلاع دارم صداوسیما با وزارت فرهنگ و ارشاد هماهنگی ندارد؛ درصورتیکه هر دو این سازمانها کارکردشان بالا بردن سطح فرهنگی کشور است، اما متأسفانه صداوسیما در مورد سینماها رسالتی که بر عهده دارد را انجام نمیدهد. خواسته همیشگی ما از صداوسیما این است که به یاری ما (فعالان سینمایی) بیاید و با مردمی که امروز در شرایط اقتصادی مساعدی نیستند، همراه شود. او در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان آثار در مراجعه به صداوسیما چه عاملی را بهعنوان مانع اصلی در راه تبلیغ آثارشان در تلویزیون ذکر میکنند، خاطرنشان کرد: عمده مشکل اینجاست که صداوسیما در مورد موضوع فیلم حساسیت دارد؛ درصورتیکه وقتی فیلمی از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز گرفته است قاعدتاً برای تبلیغ مشکلی ندارد و دست صداوسیما برای تبلیغ باز است؛ اما ظاهراً خود صداوسیما هم برای خودش خط قرمزهایی را تدوین و ممیزیای اضافه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب کرده است.