در منزل بودم. على اخوىزاده، تلفنى گفت، [حزب] كارگزاران[سازندگی] راجع به شركت مردم در انتخابات افكارسنجى كرده، در تهران فقط 19 درصد گفتهاند، شركت مىكنيم. آقاى [محمد] امامىكاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، تلفنى از نامه آقاى [مهدی] كروبى، [دبیرکل مجمع روحانیون مبارز]، به خودش و آقاى [احمد] جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، انتقاد كرد و گفت، آنها را دعوت به مناظره علنى، در مورد رد صلاحيت بعضى از نامزدهاى [انتخابات مجلس] خبرگان كرده است. از من خواست به آقاى [اسحاق] جهانگيرى، وزير معادن [و فلزات]، بگويم كه معدن سنگى كه در فارس در اختيار بنياد خيريه معلولان است، از آنها پس نگيرد.بيشتر وقتم به مطالعه گذشت. خاطرات [اسدالله] عَلَم را مىخواندم. بد ننوشته؛ بىشباهت به خاطرهنويسى خودم نيست.
*راه آهن سراسری ایران نام راه آهنی است که در زمان پادشاهی رضا شاه پهلوی از جنوب تا شمال ایران کشیده شد. این راه آهن (بندر امام خمینی فعلی) در ساحل خلیج فارس را به (بندر ترکمن فعلی) در ساحل دریای مازندران وصل میکرد.در ۲۳ مهرماه ۱۳۰۶ اولین کلنگ ساختمان راه آهن سراسری در تهران محل فعلی ایستگاه تهران برزمین زده شد و از همان وقت رسما ساختمان راه آهن از سه نقطه جنوب و مرکز و شمال آغاز گردید.راه آهن سراسری در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۱۷ بپایان رسیده و دو خط شمال و جنوب در ایستگاه سمیه به یکدیگر متصل و در روز سوم شهریورماه ۱۳۱۷ این خط با تشریفات خاصی رسما افتتاح و بهره برداری آن شروع شد.
*15 اكتبر 1964 دفتر سياسي حزب كمونيست شوروي نيكيتا خروشجف را از همه سمت هايش در دولت و حزب بركنار كرد و اعلام داشت كه اين تصميم به دليل ضعف سلامتي جسماني او صورت گرفته است. در پي بر کناري خروشچف، لئونيد برژنف دبير اول حزب و الكسي كاسيگين رئيس شوراي وزيران شوروي شد و هر دو اعلام داشتند كه سياست همزيستي مسالمت آميز با غرب را ادامه خواهند داد.دو روز بعد پراودا ارگان حزب كمونيست شوروي در مقاله اي خروشچف را به باد انتقاد گرفت و او را سبك مغز، ازخودراضي و مردي كه بدون بررسي كافي تصميم مي گرفت و كارهاي زيان آور و گاهي بچگانه انجام مي داد توصيف كرد.