سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به الزام اجرای دستورالعمل سازمان هواپیمایی درباره استرداد هزینههای بلیت پروازهای باطل شده در زمان نوتام سازمان، تاکید کرد: طبق قوانینی که اعلام شده نمایندگان فروش ایرلاینهای خارجی در ایران باید طبق این قوانین عمل کنند. در دستورالعمل هم به صراحت اشاره شده که هم شرکتهای هواپیمایی داخلی و شرکتهای هواپیمایی خارجی و هم عوامل فروش بلیت، موظف هستند که هزینه بلیت این پروازهای باطل شده را بدون کسر جریمه به مسافران پرداخت کنند. جعفر یازرلو درباره مسافرانی که نسبت به عدم رعایت بخشنامه سازمان هواپیمایی در زمان نوتام لغو پروازها از سوی برخی از شرکتهای هواپیمای معترض هستند یا هزینه بلیت آنها مسترد نشده، به ایلنا گفت: مسافران شکایت خود درباره عدم پرداخت هزینه بلیتهای باطل شده را در سامانه حقوق مسافر ثبت کنند و با ثبت شکایات خود در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری میتوانند سریعتر و راحتتر به حقوق خود برسند. وی همچنین درباره مسافران این پروازها به ویژه مسافران پروازهای خارجی که پس از ابطال پرواز تا انجام پرواز بعدی متحمل پرداخت هزینه اسکان شدهاند و اینکه آیا پرداخت این هزینه مشمول تعهدات شرکتهای هواپیمایی خواهد شد، گفت: بهترین مسیر برای بررسی مشکلات این مسافران ثبت شکایت است. این موارد را به معاون دادستان ارجاع میدهیم و دستور انسداد این سایتها صادر میشود و دامنه اینترنت این سایتها بسته میشود. همزمان درگاه بانکی آنها هم مسدود میشود.