روزنامه شرق الاوسط نوشت: « پایتخت ایران، در ساعات شلوغ، همیشه در ترافیک متوقف می شوید، دریایی از انواع رنو و پژو در خیابانهای تهران حرکت می کنند. حدود 90 درصد از سهم بازار در اختیار دو شرکت داخلی است: ایران خودرو که خودروهای پژو را مونتاژ میکند و سایپا که سیتروئن و کیا را تولید میکند. هر دو سازنده نیز رنو میسازند. اکثر خودروهای «جدید» در واقع مدل قدیمی هستند! ایران آخرین کشوری در جهان بود که تا همین اواخر میتوانستید یک کیا پراید کاملا جدید در آن بخرید! خودرویی که در بین سال های 1987 تا 2000 در کره جنوبی عرضه میشد. هنوز هم می توانید یک پژو 405 جدید یا یک نیسان جونیور که از سال 1982 در ژاپن تولید نشده است، را در ایران بخرید! بزرگترین خودروساز ایران همچنان در حال ساخت پژو 405 و حتی نسخه کامیونی آن است! خود شرکت پژو، طرح 405 را در سال 1997 برون سپاری کرد، اما ایران این الگو را گرفت و همچنان ادامه داده است. تا جایی که امروز، این شرکت در حال ساخت یک خانواده کامل از مدل ها بر روی پلتفرم 405 است با وجود تغییر نام، مدلهای بعدی هم همچنان یک پژو 405 هستند. این مدل ها، علیرغم زیربنای باستانی شان، از فضای داخلی قابل قبول تری برای قرن بیست و یکم سامان داده شده اند. »