اصفهان - علیرضا هژبری: تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در حوزه اشتغالزایی و احیای صنعت گردشگری و صنایعدستی در شرق و غرب اصفهان رویکرد جدیدی است که در مسیر مسئولانه فولاد مبارکه دنبال شده است. فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بینالمللی ایران متافو با رویکردی متفاوت با ۵ گفتمان مسیر پیشران، مسیر متعالی، مسیر نوآور، مسیر مسئولانه و مسیر سبز شرکت کرد.
گفتمانهایی که هر کدام در نوع خود حرفهای جدیدی برای گفتن دارند و بهنوعی همه استراتژیهای فولاد مبارکه طی یک دهه آینده به این محورها بستگی دارد، آنچه در بیستمین نمایشگاه بینالمللی ایران متافو بیش از هر چیز دیگری نظر بازدیدکنندگان از غرفه فولاد مبارکه را به خود جلب کرد، راهاندازی غرفه متفاوت این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و در راستای نمایشی از مسیر مسئولانه است.
غرفه «رستا» غرفهای از مسئولانه رفتار کردن فولاد مبارکه برای جامعه محلی آسیبدیده از بحرانهای آبی است، اتفاقی که منجر به آموزش و اشتغالزایی برای افرادی شده که به دنبال کم آبی و بیآبیها محل درآمد خود را از دست داده و امروز با رویکردی جدید و با حمایتی همهجانبه بار دیگر شاغل شدهاند.
غلامرضا پور بافرانی، رئیس توسعه و تکامل منطقهای فولاد مبارکه در این ارتباط به خبرنگار ایراسین با اشاره به رویکرد جدید فولاد مبارکه در بحث مسئولیت اجتماعی اظهار میکند: بر اساس مطالعه و تحقیقات انجامشده در شرق اصفهان با استفاده از دستگاههای نظریه و عملی بهروز در روستاهای این محدوده کانونهای پیشرفت تشکیل دادند.
وی ادامه میدهد: فولاد مبارکه از این موضوع حمایت کرد و با صنعتی کردن و بهروز کردن این دستگاه و آموزش افراد بیشتر، این صنعت احیا شد؛ در حال حاضر حدود 180 نفر آموزش دیدند و 50 نفر کار بافی میکنند.
وی خاطرنشان میکند: با توجه به نتیجه حاصلشده، اقدام بعدی در منطقه غرب اصفهان و در شهرستان لنجان و مبارکه انجام میگیرد و مراحل و مطالعات اولیه انجامشده است.