معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: پس از اخذ فهرست شماره تلفنهای مزاحم در مرداد ماه سال جاری مشخص شد برخی از آنها در یک ماه مکرراً بدون دلیل با اورژانس یا آتش نشانی تماس گرفته و با ایجاد مزاحمت، در انجام وظایف قانونی و خدمت رسانی دستگاههای مذکور اختلال ایجاد کرده اند؛ لذا حسب قانون خطوط تلفن افراد مذکور قطع شد. نیکوکار بیان کرد: مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط تلفن ۱۱۵ و ۱۲۵ و ۱۱۲ مانع خدمت رسانی به شهروندان بیمار یا گرفتار در حادثه میشود و حتی در مواردی با دادن اطلاعات کذب و آدرسهای واهی موجب اعزام آمبولانس یا خودرو آتش نشانی به محل می شود؛ لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم و با هدف اطلاع رسانی عمومی با ارسال یک فقره پیامک، مسئولیت کیفری و مدنی ایجاد مزاحمت تلفنی برای دستگاههای مذکور به شهروندان یادآوری می شود. بر اساس قانون در صورت مزاحمت تلفنی برای بار اول، خط تلفن مزاحم با ارسال اخطار کتبی به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه و برای بار سوم به طور دائم قطع میشود. پس از اخذ فهرست شماره تلفنهای مزاحم در مرداد ماه سال جاری مشخص شد برخی از آنها در یک ماه مکرراً بدون دلیل با اورژانس یا آتش نشانی تماس گرفته و با ایجاد مزاحمت، در انجام وظایف قانونی و خدمت رسانی دستگاههای مذکور اختلال ایجاد کرده اند؛ لذا حسب قانون خطوط تلفن افراد مذکور قطع شد.