لوگو
1404 پنج‌شنبه 27 شهريور
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1404/06/26 - شماره 2590
نسخه چاپی

انتشار چاپ اول «خدا و کیهان‌شناسی نوین»

کتاب «خدا و کیهان شناسی نوین» ضمن توضیح آخرین نظریات علمی، نشان می‌دهد که چگونه دانشمندانی مثل استیون هاوکینگ و لورنس کراوس سعی کردند با فیزیک همه چیز را توضیح دهند و ما را از سوالات فلسفی قدیمی خلاص کنند؛ اما این تلاش به شکست انجامید و سرانجام هم جامعه فیزیک‌دانان و هم جامعه فیلسوفان آنها را به نقد کشیدند کیهان‌شناسی نوین نمودی از قدرت شگفت‌انگیز ذهن بشر است. موجودی که به سختی می‌توان گفت نقطه بسیار کوچکی از کیهان را اشغال می‌کند، بدون اینکه حتی از سیاره خود به سیاره دیگری سفر کرده باشد، با موهبتی به نام ذهن و ابزارهایی که به کمک خلاقیت ذهنش ساخته است هدف‌های جاه‌طلبانه‌ای را دنبال می‌کند. او اکنون در موقعیتی است که می‌تواند درباره میلیاردها سال قبل و نحوه پیدایش کیهان سخن بگوید و درباره دوردست‌ترین ستاره‌ها نظریه‌پردازی کند. وقتی علمی تا این حد ادعاهایش گسترده و جهان‌شمول باشد، طبیعتاً باب طبع علاقه‌مندان به متافیزیک و تفکر کل‌نگر خواهد بود. نتیجه آنکه ربط و نسبت کیهان‌شناسی معاصر با مباحث فلسفی و هستی‌شناختی، به یک بحث داغ و جذاب در محافل علمی مبدل خواهد شد. کتاب حاضر تلاشی برای آشکار کردن همین ربط و نسبت است، البته با تمرکز بر جنبه‌های الهیاتی و به طور مشخص مسئله وجود و فاعلیت خداوند. 

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • انتشار چاپ اول «خدا و کیهان‌شناسی نوین»
  • «علت مرگ نامعلوم» مسافر اسکار شد
  • پیکر امید جهان به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • راز آبی نقاشی پولاک پس از ۷۷ سال فاش شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره کاریکاتور «باج نیوزها»
  • جکی چان همچنان صدرنشین گیشه چین
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.