راه اندازی سیستم گویای نوبت دهی صدور پروانه كار در شركت نفت و گاز كارون
برای اولین بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب سیستم گویای نوبت دهی و اعلام زمان انتظار تلفنی صدور پروانه کار در اداره HSE شرکت نفت و گاز کارون راه اندازی گردید. رئیس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در تشریح خبر فوق اظهار داشت: با توجه به ترافیک بالای تماسهای ورودی با شماره تلفنهای واحد صدور پروانه کار و مشکلات ایجاد شده در ساعات اولیه روز،با تأکید مدیر عامل محترم برای رفع مشکل و ایجاد تسهیلات مورد نیاز،با هماهنگی اداره مخابرات شماره تلفن گویای نوبت دهی و زمان انتظار ۲۲۵۷۵ جهت صدور پروانه کار برای اولین بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب در HSE شرکت نفت و گاز کارون نصب و راه اندازی گردید. سعید جهانی با اشاره به اهمیت نقش پروانه کار در واحدهای عملیاتی و مجاورت تاسیسات به منظور کنترل و نظارت بیش از پیش افزود: این اقدام با تلاش و همکاری ادارات مخابرات و تدارکات و امور کالا و با محوریت اداره HSE در راستای پیشگیری از ایجاد وقفه و تاخیر در فرایند صدور پروانه کار انجام گردید.
برای دومین سال پیاپی
حراست نفت و گاز مارون حراست برتر مناطق نفتخیز جنوب شد
اداره حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای دومین سال پیاپی به عنوان "حراست برتر" سال 1402 در میان حراست های شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شناخته شد. عملکرد شایسته حراست این شرکت در پیشبرد برنامه و اجرای دستورالعمل ها علاوه بر اقدامات فوق برنامه همچون استفاده از تجهیزات نوین، پیگیری پروژه های حفاظت الکترونیک، گشت های عملیاتی و ارتباط مناسب با نهاد ها و سازمان های ذیربط از اهم شاخص های موثر بر انتخاب به عنوان حراست برتر اعلام شدند. مهندس قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون طی پیامی این دستاورد ارزنده را نتیجه برخورداری سازمان از حراست مردان متعهد و کارآمد ارزیابی کرد و از رئیس و کلیه پرسنل خدوم و زحمتکش اداره حراست شرکت به خاطر تامین آرامش فرآیند تولید علاوه برحراست از سرمایه های انسانی و سایر دارایی های ارزشمند مردم (نزد شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون) تقدیر و تشکر به عمل آورد. سید محمد موسوی، رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز از حمایت های مدیرعامل این شرکت و سید محمد علی سدیری، رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تقدیر نمود.
راهاندازی سامانههای قرائت آنی مشترکین جزء و عمده در شرکت گاز استان اصفهان
بهمنظور تسریع و بهبود در ارائه خدمات به مشترکین سامانههای قرائت آنی مشترکین جزء و عمده در شرکت گاز استان اصفهان راهاندازی شد. ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: بهمنظور تسریع و بهبود دقت در صدور قبوض مشترکین، افزایش بهرهوری اقتصادی، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشترکین سامانههای قرائت مشترکین جزء و عمده، وصول مطالبات، سامانه امن ساز تلفن همراه، نصب کنتور و پیامک راهاندازی شد. عسکری بیان داشت: تولید آنی قبض پس از قرائت کنتور و ارسال پیامک قبض، وصول مطالبات بهینه و سریعتر، بهبود نبود خوانی در فرایند کنتورخوانی، امکان ثبت شناسه علمک و اختصاص آن به اشتراک، امکان تعریف مهلت پرداخت، امکان ثبت تلفن همراه، امکان محاسبه میانگین مصرف کنتور های خراب و صدور قبض تخمینی و امکان چاپ فرم خرابی کنتور، امکان دسترسی مشترکین به قبوض قرائت آنی در سامانه تلفن گویا بهصورت آنی از مزایای این سامانه است. وی همچنین با اشاره به تأکید ستاد شرکت ملی گاز ایران مبنی بر وصول بدهی مشترکین و پیشتاز بودن این شرکت در این زمینه افزود: سامانه وصول مطالبات بهمنظور صرفهجویی مالی و تسریع در وصول مطالبات راهاندازی و از مزایای آن نیز میتوان به صدور اخطار قطع گاز بهصورت پیامک، عدم استفاده از کاغذ جهت اخطار قطع گاز، ثبت کلیه سوابق مشترک در زمینه وصول مطالبات، استفاده بهینه از نیروهای وصول مطالبات، قابلیت گزارشگیری لحظهای از وضعیت وصول مطالبات اشاره کرد و با راهاندازی این سامانه بیش از ۳۸ میلیارد ریال صرفهجویی هزینه ناشی از ارسال پیامک بجای استفاده از نیروی انسانی صورتگرفته است. عسکری به راهاندازی سامانه امن ساز تلفن همراه برای نخستینبار در بین شرکتهای گاز استانی در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مزایای این سامانه میتوان به امکان کنترل از راه دور تلفن همراه، تغییر تنظیمات، روشنکردن مکانیاب بدون دخالت کاربر، مسدودکردن تماس و پیامک، نوار وضعیت، اینترنت، کلیه نرمافزارها، دوربین و ثبت نقاط حرکت تلفن همراهها بهمنظور ردیابی آنها در سرقت اشاره کرد. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین از راهاندازی سامانه نصب کنتور در راستای فرایند مکانیزه نصب کنتور نیز خبر داد و گفت: بهمنظور امکان رویت لحظهای کنتورهای نصب شده، ثبت اطلاعات کنتور در سامانه صدور صورتحساب بهصورت اتوماتیک، امکان ثبت گزارشهای مختلف در زمان امکان عدم نصب کنتور نیز این سامانه راهاندازی شد. وی به سامانه ارسال پیامک قبوض و اطلاعیههای این شرکت از سرشماره ۴۰۴۰ نیز اشاره کرد و افزود: بهمنظور سرعت بالای ارسال پیامک در این سامانه و صرفهجویی بیش از ۱۷ میلیارد ریال استفاده از این سامانه نسبت به سامانههای قبلی کاهش هزینه صورتگرفته است.