همکاری دوباره برد پیت با کوئنتین تارانتینو در فیلم نهایی این کارگردان با عنوان «منتقد فیلم» رقم میخورد. کوئنتین تارانتینو برای سومین بار با برد پیت همکاری میکند. این همکاری در آخرین فیلم این کارگردان، «منتقد فیلم» صورت میگیرد. هنوز روشن نیست که پیت در نقش شخصیت اصلی جلوی دوربین میرود یا خیر، اما به نظر میرسد او باید ایفاگر نقش شخصیت اصلی باشد.
برد پیت آخرین بار برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در سال ۲۰۱۹ با تارانتینو همکاری کرد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. وی پیشتر در فیلم «لعنتیهای بیآبرو» تارانتینو هم بازی کرده بود. به نظر میرسد سونی پیکچرز استودیوی پخش کننده فیلم قبلی، آن را سال ۲۰۲۵ اکران کند. تارانتینو در مورد آخرین فیلم محتاطانه عمل کرده و توضیح چندانی درباره آن نداده است، اما وی ماه مه امسال در جشنواره فیلم کن که معرفی فیلم «رعد نورد» (Rolling Thunder ) جان فیلن محصول ۱۹۷۷ را بر عهده داشت، در گفتوگو با منتقد ددلاین صحبت کرد و گفت فیلم بعدیاش در سال ۱۹۷۷ یعنی سال اکران همین فیلم در کالیفرنیا میگذرد و درباره مردی است که واقعاً وجود داشته، اما هرگز واقعاً مشهور نبوده است. این شخصیت به نوعی یادآور شغلی است که خود تارانتینو در نوجوانی داشته است. او در گفتوگویش با منتقد ددلاین گفت: چیزهای به دردبخور برای خواندن کم بود و در میان این مجلهها یک منتقد خاص وجود داشت. این منتقدی بود که تارانتینو نوشتههایش را دوست داشت. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، گفته شده تارانتینو از آن زمان تا حد زیادی فیلمنامه را نوشته و بازنویسی کرده است. شاید هم شخصیت بوث فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» که برد پیت نقش او را بازی کرد، پس از بدلکاری به منتقد فیلم بدل شود. مانند بسیاری از ساختههای تارانتینو، او شخصیت خوبی است که نمیتوان به راحتی رهایش کرد. پس از کار بزرگی که سونی در «روزی روزگاری در هالیوود» انجام داد، از جمله توزیع نشدن فیلم در چین برای حمایت از تارانتینو که نپذیرفت مسابقه بروس لی با کلیف بوث را نادیده بگیرد، احتمال همکاری دوباره با تارانتینو چندان قوی به نظر میرسید.
رییس کن ایستادن برابر نتفلیکس را ضروری دانست
رییس جشنواره کن از دیوید فینچر به عنوان یکی از مهمترین فیلمسازان جهان در سالهای اخیر یاد کرد و مقاومت در برابر خواست نتفلیکس را ضروری دانست.
به گزارش ورایتی، تیری فرمو رییس جشنواره فیلم کن، در گفتوگو با روبن اوستلوند، برنده ۲ نخل طلای کن که در جشنواره فیلم گوتبورگ حضور دارد، از اعتقاد خود به نمایش فیلمها بر پرده بزرگ و اینکه چرا فیلمسازان نباید در مورد فیلمشان سازش کنند، سخن گفت.فرمو استراتژی استریمرهایی مانند اپل را برنده دانست که «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی را در بخش رقابتی کن ارایه کردند و آن را از طریق پارامونت در سینماها به نمایش درآوردند. این فیلم در حال حاضر نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر زن برای لیلی گلادستون، بهترین فیلم و کارگردانی شده است.
وی تاکید کرد که اپل استراتژی متفاوتی نسبت به نتفلیکس دارد و کاری که آنها با فیلم مارتین اسکورسیزی و فیلم «ناپلئون» ریدلی اسکات انجام دادند موجب شد تا درآمد زیادی در گیشه به دست آید و بعدش هم فیلمها در پلتفرم آنها در دسترس قرار گرفتند. این به معنی بازتاب کامل زمان ما است.
در حالی که فرمو هر سال تلاش میکند تا نتفلیکس را در جشنواره کن داشته باشد، اما گفت از قانون جشنواره که شامل حال نتفلیکس میشود و برمبنای آن لازم است هر فیلمی که در بخش رقابتی حضور دارد در فرانسه اکران شده باشد، حمایت میکند.
این قانون پس از سروصدایی که بعد از انتخاب ۲ فیلم نتفلیکس در جشنواره کن در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد و مشکلات زیادی با سینماداران داخلی ایجاد کرد، با جدیت دنبال میشود.