علیرضا هژبری: مجید باقری، رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» گفت: تعیین چشمانداز، فلسفه وجودی، مأموریت و اهداف کلان گروه گام اول تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه است. وی ادامه داد: هدف اصلی ما در گروه تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام تا افق ۱۴۱۰ و دستیابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلار است. همچنین، ۱۲ میلیارد دلار از این درآمد مربوط به کسبوکارهای فولادی و ۳ میلیارد دلار به کسبوکارهای غیر فولادی اختصاص دارد. رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه اضافه کرد: برای تحقق این امر مدیریت و بازنگری در ساختار سازمانی و نحوه تعامل با شرکتهای زیرمجموعه موردبررسی قرارگرفته است.
باقری بابیان اینکه فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود در برنامه ۱۴۱۰، پنج استراتژی کلیدی تعریف کرده است، ادامه داد: این پنج استراتژی عبارتاند از بهرهبرداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیتهای تولید، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساختهای موردنیاز، توسعه فناوری و نوآوری، ارتقای بهرهوری و دلبستگی کارکنان و توسعه پایدار (زیستمحیطی، اجتماعی و حکمرانی). وی گفت: هدف از این استراتژیها، همسو کردن شرکتها و ایجاد همافزایی بین آنها بهگونهای است که از رقابتهای غیرمفید جلوگیری شود و همه شرکتها در راستای یک چشمانداز مشترک حرکت کنند.