کد خبر : 82961 تاریخ : ۱۳۹۹/۸/۲۰ - 00:09
حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ستاره صبح: رویدادهای قبل و بعد از برجام نشان داد برخی به دنبال فشار بر مردم هستند کسانی که از پیروزی بایدن ناراحت‌اند، وقتی ترامپ از برجام خارج شد کف زدند

ستاره صبح-

اشاره: جریان راست و رسانه‌های حامی آن تلاش کرده‌اند از همان ابتدای قطعی شدن پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا که نقطه امیدی برای جامعه ایران در جهت بازگشت به برجام و تعامل با جهان است، یأس و ناامیدی را در کشور ایجاد کنند. در همین راستا حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ستاره صبح معتقد است که دلیل مأیوس کردن مردم توسط رسانه‌های حامی جریان راست، به خطر افتادن منافع آن‌هاست. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با ستاره صبح و در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایطی که تغییر دولت آمریکا موجب شده تا مردم بار دیگر احساس امیدواری نسبت به آینده داشته باشند، اما جریان راست و رسانه‌هایش این امیدواری را نشانه گرفته‌اند، پاسخ داد: «اگر بنا باشد تحریم‌ها برداشته شود، به نظر می‌رسد منافع این جریان و حامیانش دچار مشکل خواهد شد. درواقع اینگونه به نظر می‌رسد که عده‌ای نان‌شان در آجر شدن نان مردم است؛ از این رو تلاش می‌کنند به جای امیدوار کردن جامعه، به دنبال مأیوس کردن مردم باشند». وی با اشاره به اینکه جریان راست در سابقه خود بارها نشان داده که چه نسبتی با ایجاد فشار بر مردم یا گشایش برای بهبود زندگی مردم دارد، گفت: «این‌ها همان افرادی هستند که وقتی دونالد ترامپ از برجام خارج شد شروع به کف زدن و سوت کشیدن کردند. حال این افراد تلاش می‌کنند دولت بایدن را هم به همان سمت‌وسو بکشند و کاری کنند که رویکردهای ایران و ایالات‌متحده نسبت به یکدیگر تهاجمی شود». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید جریان راست با مأیوس کردن جامعه نسبت به آینده چه چیزی را در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دنبال می‌کنند، پاسخ داد: «روشن است که جریان راست و حامیانش در انتخابات 1400 به دنبال این هستند که راه برای روی کار آمدن دولتی میانه‌رو باز نباشد و آن‌ها بتوانند به مقاصد و منافعشان برسند. به همین خاطر است که تلاش می‌کنند جامعه را مأیوس نگه دارند و اتفاقی را که در انتخابات مجلس یازدهم رقم زدند و میزان مشارکت به پایین‌ترین حد خود رسید، برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم تکرار کنند». حجت‌الاسلام درایتی در پایان نیز افزود: «آنچه قبل و بعد از برجام پیش آمد و رفتارهایی که برخی گروه‌ها و جریان‌ها در کشور از خود نشان دادند، روشن ساخت که برخی در ایران فشار بر مردم را ترجیح می‌دهند و منافعشان را در ایجاد فشار بر مردم می‌دانند و برخی دیگر گشایش اقتصادی را برای جامعه می‌پسندند».