کد خبر : 82922 تاریخ : ۱۳۹۹/۸/۱۲ - 01:35
از ساعت 12 امروز صورت می‌گیرد ایجاد محدودیت در مرکز 25 استان‌ اشاره: بعد از ثبت رکوردهای فاجعه‌بار مرگ‌ومیر کرونا در کشور که از دو هفته پیش آغاز شد که در 24 ساعت به 337 مرگ رسید و دوشنبه سیاه لقب گرفت، روز گذشته دوباره رکورد بی‌سابقه مرگ‌ومیر کرونا از دوم بهمن 98 تاکنون زده شد و به 434 مرگ در 24 ساعت رسید و خانواده‌ها را عزادار کرد. شدت کرونا در اروپا به حدی بالاست که کشورهای فرانسه، انگلیس و المان اعلام قرنطینه عمومی کرده‌اند. در همین حال کره جنوبی و استرالیا در دو روز گذشته هیچ مرگی را براثر کرونا ثبت نکرده‌اند. به گفته وزیر بهداشت ویروس کرونا جهش‌یافته و باید با یک کار جهادی با تمام قوا و عزم ملی به جنگ کرونا برویم. در این شرایط بیمارستان‌های کشور نیاز به تزریق پرسنل و تجهیزات جدید دارند. به گفته رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور اولویت اول نظام تأمین سلامت مردم است. پس باید کشور هزینه و تمام قوا را بسیج کند تا مانند کشورهای موفق در مهار کرونا در امر پیشگیری و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها و اعمال جرائم به نتایج مطلوب رسید و جان هم‌وطنان را نجات داد. قرار است از امروز ساعت 12 در مرکز 25 استان محدودیت به مدت 10 روز ایجاد شود.

ستاره صبح-

اعمال محدودیت 
رفت‌وآمد از ظهر امروز
با تصمیم کمیته‌ی امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر امروز اعمال می‌شود. به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته‌ی امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد:
با احترام، پیرو دعوت‌نامه ۱۲۴۲۸۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ چهل‌ودو مین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (فوق‌العاده) در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، تصمیمات به شرح ذیل جهت اجرا، ابلاغ می‌شود:
۱- از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج دربند ۲، ممنوع است.
۲- مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارت‌اند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.
۳- اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به‌صورت یکپارچه، ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد.
۴- زمان آغاز اجرای طرح، ساعت ۱۲: ۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ می‌باشد.
۵- زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ می‌باشد.
۶- پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰/۰۰۰ تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف‌شده قبلی، اقدام می‌نماید.
۷- ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی، نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام نماید. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام نمایند.
۸- کمیته اطلاع‌رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صداوسیما و مطبوعات، اقدام مستمر و مؤثر معمول نماید. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و انجام مصاحبه‌های تخصصی مدنظر و اقدام قرار گیرد.
۹- خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین‌شده نمی‌گردند.

مدیریت کرونا با بسیج همه قوا
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معتقدم در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا نباید جزیره‌ای کارکنیم، زیرا سرمایه انسانی، سرمایه مادی و وقت لازم را نداریم.
به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم طرح تکمیلی مدیریت کرونا در کشور که توسط سازمان بسیج مستضعفان (طرح شهید سلیمانی) در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: نیازمند حضور تیم‌های زیادی در کنار یکدیگر هستیم، اما نباید به‌صورت جزیره‌ای کارکرد.
جهش در ویروس کرونا
وزیر بهداشت بیان کرد: متأسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی افتاده که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت مؤثر است. در اروپا مرگ ۵۵۰ نفری در فرانسه ناشی از تغییرات ژنتیکی ویروس است. برخی می‌گفتند این ویروس مانند بقیه کرونا ویروس‌ها به سمت خاموشی می‌رود، اما این اتفاق نیفتاد و قدرتمندتر شده است. این ویروس به سمت چموشی می‌رود.
نمکی گفت: ویروس کرونا دو مسیر را طی می‌کند. اول رفتن به سمت خاموشی و آرامش و دوم به سمت چموشی و سرکشی که خطرناک است. درنتیجه باید وفاق و همدلی برای مبارزه با کرونا را بیشتر کرده و هم باید تقسیم‌کار را به شکلی انجام بدهیم که زودتر به نتیجه برسیم. امیدواریم تا یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امیدبخشی به ملت ایران و دل‌خوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

استفاده از ظرفیت بسیج 
برای مبارزه با کرونا
وزیر بهداشت اظهار کرد: مدت‌هاست منتظر همکاری جدید در شرایط پیچیده و سخت هستیم. اعتقاد من این است که جز با شیوه جهادی و بسیجی، راهکاری برای برون‌رفت از بحران‌های کشور نداریم. در شرایطی که در سخت‌ترین روزهای تحریم قرار داریم و بضاعت‌های اقتصادی نسبت به تقاضا هماهنگ نیست، به‌جز استفاده از این ظرفیت راهی نداریم. وقتی می‌گوییم همکاری بین بخشی، فقط منظور سازمان بسیج نیست، بلکه چتری برای جلب مشارکت همه دستگاه‌هایی است که بسیجی فکر می‌کنند و جهادی کارکرد را قبول دارند و همه‌کسانی که تجربه دفاع مقدس را در اداره کشور به‌عنوان یک راهکار مناسب باور دارند. کشور را نمی‌شود بدون بهره‌وری از تجربه دفاع مقدس و کار جهادی از بن بست‌های سخت بیرون برد.

رکورد جان‌باختگان روزانه کرونا 
در کشور به ۴۳۴ نفر رسید
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر مبتلابه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.سیما سادات لاری روز گذشته درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلابه کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۲۴۴ نفر از بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام‌شده است.لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به آمار بالای موارد بستری کرونا در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و با ادامه این روند ممکن است در آینده شاهد آمار تأسف‌بارتر مرگ‌ومیر کرونا در کشور باشیم.وی افزود: برای خاتمه دادن به این وضعیت به عزم و اراده و وحدت ملی نیاز داریم تا همه مردم و مسئولان برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی همکاری کنند و نظارت جدی برای اجرای این پروتکل‌ها اعمال شود و با قطع زنجیره انتقال ویروس بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.