کد خبر : 82851 تاریخ : ۱۳۹۹/۷/۲۹ - 00:21
گزارش تداوم حمله نمایندگان اصولگرا به رئیس‌جمهور اشاره: مجلس یازدهم که بارأی حداقلی تشکیل‌شده در طول فعالیت 5 ماه خود تاکنون نتوانسته طرح یا لایحه‌ای را به تصویب برساند تا باری از مشکلات مردم را بردارد. در مقابل برخی از نمایندگان در ابتدای کار خود بداخلاقی کردند و به وزیر خارجه توهین کردند و از رهبر انقلاب اخطار گرفتند. اما تندروها در تازه‌ترین اقدام علاوه بر توهین به رئیس‌جمهور خواستار محاکمه و اعدام حسن روحانی شده‌اند. اینان به‌جای آن‌که نقش خود و همفکرانشان را در دولت‌های نهم و دهم و مجالس اصولگرا که باعث تحریم کشور شدند را به خاطر بیاورند با فرار روبه‌جلو تلاش می‌کنند تا همه تقصیر بحران‌ها و مشکلات کنونی کشور را به گردن دولت بیاندازند. در ادامه توهین و حمله نمایندگان سبزوار، نجف‌آباد و گرمسار به رئیس‌جمهور و همچنین واکنش تند غلامعلی رجایی را می‌خوانید.

ستاره صبح-

از توهین تا اعدام
علی‌اصغر نابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم در فضای مجازی و توییتر و چه در تریبون‌هایی که مجلس در اختیارش قرار داده از انتقاد با چاشنی توهین فروگذاری نکرده است. نابستانی که در دولت محمود احمدی‌نژاد مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت نهم و پس‌ازآن معاون استانداری این استان و فرماندار شهرستان سبزوار و استاندار استان چهارمحال و بختیاری در دولت دهم بود به حالا با توئیت های تند به دولت حمله می‌کند. اکنون شاهد یک افول جدی در ادبیات سیاسیون ساکن بهارستان هستیم و برای اثبات این ادعا کافی است نوشته‌های وی را بخوانید.
نابستانی چندی پیش در تولیتی خطاب به روحانی نوشت: «جناب رئیس‌جمهور! دهان دریدگی شمارا در انواع فحش‌ها که نثار منتقدین کرده‌اید دیده‌ایم. و فرومایگی‌تان را در نسبت ناروا به ائمه اطهار برای نیل به مطامع سیاسی تجربه کرده‌ایم! به‌جای بسیج یک لشگر برای پاسخ به نماینده ملت و طرح شکایت از او قدری به فکر ملت باش که طاقتشان طاق شده است.» وی در توئیت دیگری نوشته: «او آن‌قدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رهاشده و مردم در تأمین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیرخط فقر درست و پا می‌زنند. رئیس‌جمهور دربند حفظ خط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای.» اردشیر مطهری در روز رأی اعتماد به وزیر صمت و در انتقاد از عدم حضور روحانی در صحن علنی مجلس گفت: «آقای رئیس‌جمهور که خودت را مخفی کردی آیا می‌دانی مردم می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؟ چرا وزیری پیشنهادشده است که دو دهه در خارج از کشور زندگی می‌کرده است.» ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد نیز خطاب به روحانی گفته بود: «در همین چند هفته اخیر وزیر خارجه سوئیس به ایران آمده و به چند استان ایران رفته و به مجلس می‌آید ولی رئیس‌جمهور ما فقط در کاخ سکنی گزیده است درحالی‌که همین سبک مدیریت، ‌مردم ایران را نابود می‌کند. سبک مدیریت روحانی مردم را از انقلاب و کشور زده می‌کند و وقتی ما اتفاقات حوزه خودرو و گرانی‌های اخیر در بازار را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که رئیس‌جمهور حال بررسی میدانی را ندارد و از درون کاخ بیرون نمی‌آید.»
 مجتبی ذوالنوری در ردای رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستار اعدام رئیس‌جمهور می‌شود و در تولیتی می‌نویسد: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شمارا اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود

نظرسنجی مردمی
صادق زیباکلام که در توییترش نوشت: «میشه در پاسخ به تقاضای اعدام از ناحیه جناب ذوالنور برای آقای روحانی، یک نظرسنجی ساده از مردم نمود و پرسید، چه کسی درانداختن کشور در وضعیت موجود بیشتر مقصر است؟ تندروهای انقلابی امثال جناب ذوالنور که تنها هنرشان در مملکت‌داری آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس است یا روحانی؟»

سکوت مجلس
علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به توهین‌های برخی نمایندگان به رئیس‌جمهوری از تریبون مجلس در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «بر نورسیدگان و میان‌مایگانی که با بددهانی در جستجوی دیده شدن هستند، حرجی نیست اما شگفتی از رئیس و چهره‌های معتبرتر مجلس است که با سکوت، به شکل‌گیری بدعت شنیع فحاشی از تریبون مجلس، مجال دادند. این بدعت با اهانت به روحانی شروع شد اما بعید نخواهد بود آن روز که ناسزاگویی از تریبون پارلمان، دامان سکوت را بگیرد. در این روزگار تلخ و جان‌فرسای جنگ و تحریم و بیماری، حداقل در دشمنی و انتقام‌گیری، جوانمرد باشید.»

ویروس تندروها
مشاور پیشین آیت‌الله هاشمی گفت: «نمی‌توان دولت را مسبب اصلی مشکلات و گرفتاری‌ها دانست؛ یعنی بعضی موارد از دست دولت خارج است و تندروها خودشان‌ هم می‌دانند دولتی‌ها در بعضی از کارها اختیاری ندارند، اما آن‌ها دنبال بهانه هستند تا با سیاه نمایی افکار عمومی را نسبت به رقیب سیاسی بدبین کنند.»
به گزارش جماران؛ اعتماد آنلاین نوشت: «غلامعلی رجایی گفت: رفتارهای رادیکال به حدی نگران‌کننده شده که حاکمیت باید برای جلوگیری از تداوم این روند چاره‌اندیشی کند. چون تندروها در مقاطعی حتی دست به اسلحه بردند یا با حرف‌هایشان کاری کردند که عده‌ای به خود اجازه دهند با اسلحه شخصیتی چون سعید حجاریان را ترور کنند. به همین دلیل باید عقلای قوم وساطت کنند و اخطارهای لازم را بدهند تا تندروها نتوانند هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام بدهند. درواقع آن‌ها با این هدف علیه دولتِ ضعیف شده روحانی سیاه نمایی می‌کنند که در انتخابات بعدی موفق شوند و رقیب را به‌کل از عرصه خارج کنند. غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تندروها در شرایطی این روزها علیه دولت سیاه نمایی می‌کنند که مشخصاً بعد از مجلس جدید دور تندروهاست. البته نمی‌توان به روی برخی از ناکارآمدی‌های دولت چشم بست. اما نمی‌توان دولت را مسبب اصلی مشکلات و گرفتاری‌ها دانست.

قدرت وقتی می‌تواند راهگشا باشد 
که مردم بخواهند
رجایی ادامه داد: آقای روحانی در قبال صلح صحیح‌ترین موضع ممکن را گرفت. عبیدالله ابن عباس فقط یکی از انصار امام حسن بود. در کنار این شخص سیس بن سعد را داشتیم که به پیشنهاد گزاف معاویه بی‌اعتنایی کرد. وقتی امام حسن به مردم گفت که همه به اردوگاه نُخیله بروید،‌ همه گفتند، «الحیات،‌ الحیات»؛ یعنی می‌خواهیم زندگی کنیم. امام هم قدرت سیاسی را مصالحه کرد، چون قدرت وقتی می‌تواند راهگشا باشد که مردم بخواهند.

۲۴ میلیون رأی
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: حال اینجا چند سؤال پیش می‌آید: آیا مردم موافق قطع رابطه با عربستان و کشورهای همسایه هستند؟ آیا مردم موافق این‌همه درگیری در عرصه بین‌المللی هستند؟ علی‌الظاهر باید گفت تندروها به حدی به فکر تخریب‌اند که گاه با ادبیاتی سخن می‌گویند که اصلاً در شأن یک ایرانی و یک مسلمان نیست. چرا باید یک نماینده بارأی‌هایی کم شمار به کسی توهین کند که توسط شورای نگهبان تائید شده و حدود ۲۴ میلیون رأی از مردم گرفته است؟

تندروی ویروسی که کسی 
را سالم نمی‌گذارد
او توضیح داد: برای کنترل تندروی‌های چهره‌های افراطی کار از مجلس و... گذشته است و حاکمیت باید مستقیماً ورود کند. مرحوم هاشمی گفته است، تندروی ویروسی است که هیچ‌کسی را سالم نمی‌گذارد. یکی از مصادیق تندروی مخالفت با حضور مردم در تشییع مرحوم شجریان است آن‌هم در شرایطی که تمام ایرانی‌ها آن مرحوم را به‌عنوان یک شخصیت برجسته و فاخر دوست داشتند و تکریمش می‌کردند.غلامعلی رجایی در پایان گفت: در پایان تذکر می‌دهم که روحانی در قبال تندروها خویشتن‌داری کند چراکه اساساً هدف آن‌ها تفرقه‌افکنی و ایجاد فضای آشوب و جدل در جامعه است تا از این طریق‌ مردم کمی در انتخابات رأی بدهند و آن‌ها به‌مانند انتخابات مجلس یازدهم به توفیقی حداقلی برسند.