کد خبر : 82682 تاریخ : ۱۳۹۹/۶/۲۹ - 23:40
خبر یک واکنش به تهدیدها و اقدامات آمریکا اشاره: 31 شهریور 1359 ارتش بعثی عراق از زمین و هوا کشور ما را موردحمله قرارداد و جنگی آغاز شد که 8 سال به طول انجامید و سرانجام با پذیرش قطعنامه 598 از سوی بنیان گزار جمهوری اسلامی جنگ خاتمه یافت در آستانه 40 سالگی این جنگ فرمانده کل سپاه پاسداران به ایالات‌متحده اولتیماتوم داد و گفت:«ما انتقام می‌گیریم و هرکس در ترور سردار سلیمانی نقش داشته است را خواهیم زد.» همچنین سردار حسین علایی رئیس پیشین ستاد مشترک و فرمانده نیروی دریایی سپاه تحلیل و تفسیرش را از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل بیان کرد و گفت: « هواپیماهای جنگی اف 35 در امارات علیه ایران مستقر خواهند شد .» همچنین سخنگوی دولت در واکنش به برخی اقداماتی که در داخل از سوی مخالفین دولت برای خروج از برجام جریان داشته و دارد مثل تهیه طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس در خصوص اینکه اگر آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کند ایران از برجام خارج شود؛ واکنش نشان داد و در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «برجام برای مردم و امنیت ملی» نوشت: «ما از مکانیزم ماشه که آمریکا به دنبال آن است نگران نیستیم، نگران ماشه‌ای هستیم که از داخل چکانده شود.» گزیده‌ای از سخنان سردار سلامی و سردار علایی و یادداشت دکتر علی ربیعی را در ادامه می‌خوانید.

ستاره صبح-سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: بنیان گزار انقلاب اسلامی بزرگ‌مردی بود که کرامت ذبح‌شده ملت‌های مسلمان به‌ویژه ایران را بازیابی و احیا کرد و عزت دفن شده توسط جهان خواران را به مسلمانان بازگرداند. وی از شهیدان به‌عنوان ستارگان درخشان  آسمان افتخار  ملت ایران یادکرد و گفت: شهدای والامقام  ما قامتشان بر زمین افتاد تا این ملت باعزت و  سری برافراشته باقی بماند؛ کسانی که هر آنچه در دنیا داشتند را درراه جهاد فی سبیل الله گذاشتند و دشمنان را تعقیب و تنبیه کردند او سال گذشته در میان ما بود اما امسال به خدا پیوسته و در محضر اصحاب عاشورا و مقربین الهی شاهد ادامه راه خود در مسیر جهاد است.فرمانده کل سپاه گفت: امروز توان نظامی امریکا نیز کهنه و قدرت پیروزی را ازدست‌داده است؛  بعد از جنگ جهانی دوم امریکا در هیچ جنگی پیروز نشد مگر در ائتلاف که آن را هم نتوانست به منفعت تبدیل کند.
قرن امریکا با پایان قرن بیستم به پایان رسید و به دلیل مقاومت انقلاب اسلامی در مقابل ستمگری آنان، امروز در جای‌جای عالم آزادی خواهان و مسلمانان با الگوپذیری از انقلاب، برابر امریکا صف‌کشیده‌اند و قدرت ساخته‌اند. فرمانده کل سپاه در واکنش به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور امریکا، خطاب به وی گفت: آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگمان قطعی، جدی  و واقعی است، اما ما  اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم؛  شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می‌زنیم؛ ماکسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیام جدی است. وی افزود: شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می‌کنید؛ ما شمارا می‌شناسیم؛ آن‌وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.فرمانده کل سپاه در پایان  بابیان اینکه دشمن همه‌جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک‌های شمارا به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه‌چیز را در عمل ثابت می‌کنیم.
(منبع جماران)

 

رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه:
هواپیمای های جنگی اف 35 در امارات علیه ایران مستقر خواهند ‌شد 

 

سردار حسین علایی گفت: «ترامپ دو هدف را از توافقات صلح اسرائیل با کشورهای عربی دنبال می‌کند؛ اول این‌که در بحران ناشی از ناکارآمدی دولت وی در کنترل بیماری کرونا به مردم آن کشور نشان دهد که برای افزایش امنیت اسرائیل کار مهمی انجام داده است و توانسته دشمنان اسرائیل را به دوستان این رژیم تبدیل کند تا رأیش در انتخابات افزایش یابد. دوم این‌که ترامپ می‌خواهد در مقابله با جمهوری اسلامی نیز گام بردارد و تا می‌تواند کشورهای عربی همسایه ایران را از توافق با جمهوری اسلامی دور کند و شرایطی را فراهم کند تا بتواند دشمنی بین کشورهای عربی و ایران را افزایش دهد.  اسرائیل با انجام این توافقات بادم خود گردو می‌شکند زیرا از تمام فضای جغرافیایی این کشورها برای جاسوسی و تهدید علیه ایران استفاده خواهد کرد.   چون‌ فروش این جنگنده‌ها به نفع آمریکاست و یک بازار دائمی را برای تسلیحات آمریکا در امارات به وجود می‌آورد. از طرفی چون مستشارهای آمریکایی کنترل این جنگنده‌ها را بر عهده‌دارند، بنابراین خیال اسرائیل برای همیشه راحت است. درواقع جنگنده‌های اف 35 علیه ایران در امارات مستقر می‌شوند و با هماهنگی با اسرائیل در اختیار امارات قرار می‌گیرند. ترکیه از سال‌های دور با اسرائیل روابط رسمی داشته است و سفارت اسرائیل در ترکیه فعال است. سازمان جاسوسی موساد اسرائیل نیز به‌شدت در ترکیه و قطر  فعال است. دولت قطر هم روابط غیررسمی با اسرائیل دارد و درعین‌حال با فلسطینی‌ها نیز رابطه خوبی دارد. البته ترکیه از فلسطینی‌ها نیز حمایت می‌کند و به دنبال کمک سیاسی به فلسطینی‌هاست. هرچه مواضع و همگرایی ایران، ترکیه و قطر در حمایت از فلسطینی‌ها به هم نزدیک‌تر شود به نفع مظلومین فلسطینی است. بعید است که اسرائیل کشتی‌های جنگی به خلیج‌فارس اعزام کند.  ولی باید مراقب خرابکاری‌های واحدهای ویژه اسرائیل علیه کشتی‌ها و بر هم زدن امنیت خطوط کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی بود.  بااین‌وجود قدرت مانور ایران در تنگه هرمز همچنان برقرار خواهد بود، زیرا هم‌اکنون کشتی‌های جنگی آمریکا که بزرگ‌ترین حامی اسرائیل هستند با کمک کشورهای امارات و بحرین سال‌هاست که در خلیج‌فارس حضور دارند.»
(منبع خبرگزاری فارس)

سخنگوی دولت:
نگران مکانیسم ماشه نیستیم؛ بلکه نگران ماشه‌ای هستیم که از داخل چکانده شود

علی ربیعی نوشت: «امریکا سی روز پیش در اقـــــدامی خــــلاف حقـــوق بین‌المـــللی خواســت تا سازوکار ماشه را به کار بیندازد. شواهد نشان می‌دهد ایران می‌تواند شاهد موفقیت دیگـــ ری در چارچوب دیپلماسی چندجانبه گرا و ناکامی امریـــکا در اســـتفاده از سیاست یک‌جانبه‌گرایی و شکست این کشور در استفاده از مکانیسم ماشه باشد. سؤال این است که چرا دولت امریکا باوجود آگاهی از این امر، همچنان به این راه بن‌بست اصرار می‌کند؟ پاسخ ساده است: آن‌ها با نزدیک شدن به انتخابات امریکا و در ناامیدی از دو سال برنامه‌ریزی برای متقاعد کردن اعضای برجام به نابودی این توافق امیدوارند که با تحریک ایران به خروج از برجام این مأموریت ناتمام را تکمیل کنند. امروز با انسجام سیاسی نباید اجازه دهیم هیچ‌کدام از نقشه‌های ضد ایرانی محقق شوند. این احتمالاً آخرین مرحله از نمایش ساکنان کاخ سفید است که به دنبال کسب اعتباری برای خرج کردن در مبارزات انتخاباتی می‌گردند. سیاست امریکا در خصوص مکانیسم ماشه در جریان است، تلاش برای کشاندن ایران به زمین‌بازی جدیدی است که امکانات جدیدی هم در اختیار این کشور قرار دهد. تلاش برای نابود کردن ظرفیت‌های باقیمانده از برجام است. ما ازآنچه ممکن است در روزهای آینده و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه در پیش باشد نگران نیستیم؛ اما نگران ماشه‌ای هستیم که به هر دلیل اعم از ناآگاهی یا بی‌دقتی در کشورمان چکانده شود؛ آن‌ها که هنوز مشت امریکا برایشان باز نشده و منطق بازی کنونی امریکا را نمی‌دانند. این روزها و هفته‌های تعیین‌کننده، جایی برای رفتارها و گفتارهای احساسی و هیجانی و امتیاز گیری در سیاست داخلی نیست. بالا بردن تب برجام‌ ستیزی نتیجه‌ای جز تغییر زمین‌بازی به نفع دولت درمانده امریکا نخواهد داشت. کار شایسته این روزها ایجاد مقاومت فزاینده و اجتماعی کردن بیشتر آن و نیز انسجام سیاسی و سیاستی بر محور بازدارندگی دیپلماتیک برآمده از برجام، انزوای دیپلماتیک تحمیل‌شده بر دولت کنونی امریکا در پرونده هسته‌ای ایران و به تماشا نشستن دست‌وپا زدن‌های دولت امریکا در باتلاقی است که خودساخته است. استراتژی دوگانه افزایش مقاومت در داخل و دیپلماسی هوشمندانه زیربنای همه این دستاوردهای سیاسی و دیپلماتیک است».