کد خبر : 675112 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۷ - 01:34
عبدالله کعبی- نماینده پیشین آبادان در مجلس شورای اسلامی چالش های پیش رو استاندار جدید خوزستان استان خوزستان رنگین کمانی زیبا از قومیت های مختلف تشکیل شده است. همه قومیت‌ها زیر لوای مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و جمهوری اسلامی با صفا و وحدت و مسالمت آمیز زندگی می کنند. در جنگ تحمیلی همه خوزستانی ها در یک سنگر از موطن خود تا مرز شهادت جوانمردانه دفاع کرده اند.

اخیرا که به همت دولت چهاردهم آقای دکتر مسعود پزشکیان و نظام جمهوری اسلامی ایران؛ جناب دکتر سید محمدرضا موالی زاده که با کوله باری از تجارب معاونت وزارت کشور معاونت وزارت فرهنگ وارشاد و دو دوره نمایندگی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در کشور الجزایر و... پس از چندین قرن از قوم عرب سیدی از سلاله اهل بیت (ع) و متخصص متدین انقلابی بعنوان استاندار خوزستان با قوت تمام معرفی شدند.
احتمال بروز چالش های ذیل توسط افراد و گروه های مختلف و بدخواه برای ایشان تدبیر گردد و باعث بروز آسیبهایی بر استان خوزستان می‌شوندکه نظر مسئولین سیاسی استان خوزستان از قبیل: نماینده محترم ولی فقیه، مدیریت محترم اطلاعات؛ فرماندهی سپاه؛ نمایندگان محترم خبرگان و مجلس شورای اسلامی را به نکات مهم ذیل جلب می‌نمایم تا ایشان را مساعدت و استان را از مشکلات عدیده نجات دهند.
* اخیرا در ابتدای مدیریت دکتر موالی زاده، عده‌ای از راه های مختلف سعی بر تبلیغات گسترده مبنی بر عدم توانایی ایشان در مدیریت استان می‌کنند و در این خصوص گروه‌ها و افرادی تبلیغات گسترده‌ای به عمل آورده‌اند.
* اشخاص مختلف که مخالف مدیریت دکتر موالی زاده می‌باشند به دسته های مختلف ذیل تقسیم بندی می‌شوند:
الف: گروه های حاکم بر استان که با مدیریت وی منافع خود را به خطر می‌بینند.
ب: گروه های فشار
ج: گروه های معاند که به اختلاف عرب و فارس دامن می‌زنند و دنبال انگ برعلیه قوم عرب می‌باشند تا مقوله ذیل را در میان اقشار مردم رواج دهند و اختلاف میان قومیت‌ها را بر افروزند.
د: مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی
ه: سیاسیون
و: ناسیونالسیت های سلطنت طلب

استان خوزستان از مشکلات ذیل رنج می‌برد که شامل:
۱-بیکاری ۲-کم آبی ۳-عمرانی و مشکل فاضلاب در شهرستان‌ها ۴-امنیتی
۵-مشکلات اجتماعی ۶-فقر و..
انصافا اکثر مشکلات یاد شده منشا و مسبب مدیریتی دارد که لازم است مدیریت و روش و سبک مدیریت به مدیران جدید و متخصص سپرده شود.
اگر مسئولین ذیربط دکتر موالی زاده را به هر جهتی کمک نکنند و به تعبیری مدیریت ایشان را در عدم تأیید گزینه هایشان کمک نکنند؛ عملا چرخه مدیریتی ایشان را قفل نموده و متضرر اصلی مردم و استان خوزستان می‌شوند.
نظر مسئولین محترم استان خوزستان به چالش های یاد شده جلب می‌نماییم.
لازم است با صلابت و فراست و ذکاوت به دقت توجه کرده و ایشان و استان خوزستان را یاری رسانند تا استانی آباد، پرآب، بدون ریزگرد و دارای سیستم فاضلاب مناسب بدون انسداد و شکستگی آب شرب بهداشتی کشاورزی با تولیدات فراوان و رفع مشکل بیکاری و برطرف کردن مشکلات اجتماعی تبدیل کنند. این مشکلات سالیان سال بر مردم استان خوزستان چنبره زده است.
مقام معظم رهبری خوزستان را چنین وصف کردند: «از هزار و 200 سال قبل، اهواز و جبل عامل در تشیع ایران اسلامی تأثیرگذار بودند.»