کد خبر : 675091 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۶ - 11:21
پونه ندایی - روزنامه‌نگار ایران در میانه جنگ و صلح کلمات اسلحه من هستند. هر سانت ایران خانه من است چه پایگاه نظامی باشد، چه رودخانه‌ای کوچک.

روز گذشته، اسرائیل به پایگاه‌های نظامی در تهران، خوزستان و ایلام حمله کرد. پدافند هوایی ایران بی درنگ به جنگنده‌های دشمن پاسخ داد. بر اساس اعلام دولت، خسارت‌ها جزیی بود. ارتش اعلام کرد دو سرباز هنگام دفاع از میهن کشته شدند.
متأسفانه ایران در جنگ پینگ پنگی با اسرائیل درگیر شده و پایان آن مشخص نیست.
پیش بینی می‌شود در صورت تدوام چرخه تنش، پای امریکا به مناقشه باز شود. در این صورت اوضاع بدتر و خسارت‌ها بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود امریکا و سازمان ملل متعهدانه عمل کنند و از گسترش جنگ در منطقه جلوگیری کنند.
اکنون زندگی در تهران و ایران طبق روال عادی خود در جریان است.
اخیرا اتحادیه اروپا برای افزایش فشار بر ایران، به پشتیبانی عرب‌ها برخاسته و از ایران خواسته به «اشغال» جزایر ایرانی تنب کوچک، بزرگ و بوموسی پایان دهد!
این موضوع خشم ایرانیان را برانگیخت.
نکته شگفت انگیز این که در جریان جنگ اسرائیل با حماس و حزب الله که مناقشه عربی-عبری-غربی است، کشورهای عربی به جای حمایت از حماس و حزب الله از اسرائیل حمایت می‌کنند.
نکته دیگر این که کشورهای عربی در برابر نسل کشی در غزه و لبنان بی تفاوت و ساکت هستند.
جنگ نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد، بنابراین مصالحه اصولی و دیپلماسی ابزار قوی برای خاموش کردن شعله‌های جنگ است و صلح به ارمغان خواهد آورد.
تحت هر شرایطی، ایران حق دفاع از خود را دارد، زیرا هر سانت ایران خانه ماست.
ترجمه تحریریه ستاره صبح
منبع: The Asia N