کد خبر : 675032 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۲ - 14:12
پاسخ وزیر جهاد کشاورزی به خبر کمبود گوشت قرمز نوری قزلجه در خصوص شایعات مربود به کمبود گوشت قرمز گفت: در تامین گوشت قرمز و تامین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نیست؛ اینها احتمالا شایعاتی برای التهاب در بازارست. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار زیادی برای کشتار در کشور داریم.

نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به سفرش به تانزانیا گفت: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک با این کشور را برگزار کردیم که مسئولیت آن با وزارت جهادکشاورزی بود. با توجه به اولویت‌ها کشورهای آفریقایی را در اولویت داشتیم و اولین کمیسیون را بعد از ۱۶ سال وقفه در آنجا برگزار کردیم و دستاوردهای خوبی هم داشت.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: حدود ۱۱ مورد قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شد بخشی از این‌ها را بخش خصوصی و بازرگانان ما انجام دادند. بخشی را هم قسمت‌های دولت انجام دادند. اسناد خوبی امضا شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سفارتخانه تانزانیا در تهران راه‌اندازی و افتتاح می‌شود. به دنبال تسهیل و لغو روادید برای بازرگانان دو کشور هستیم. با توجه به ظرفیت های این کشور که به عنوان دروازه شرق آفریقا شناخته می‌شود، ۷،۸ کشور دیگر هم مسیرشان از آنجاست و برای ما اهمیت بیشتری داشت و خوشبختانه این سفر موفقت آمیز بود امیدواریم بخش دولتی و خصوصی بتوانند این قراردادها را پیگیری کنند و به دنبال قراردادهای جدیدتری هم باشند.

نوری قزلجه در خصوص شایعات مربود به کمبود گوشت قرمز گفت: در تأمین گوشت قرمز و تأمین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نیست؛ اینها احتمالا شایعاتی برای التهاب در بازارست. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار زیادی برای کشتار در کشور داریم.

وی در خصوص تأمین ارز کالاهای اساسی عنوان کرد: روند منظم تأمین ارز و روند مرتب تأمین کالاهای اساسی در کشور انجام می‌شود. تولید گندم به اندازه کافی است. ذخایر استراتژیک بیشتر از میزان مصوبات است و بازار از آرامش متعادلی برخوردار هست.