کد خبر : 675015 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۲ - 03:49
نه به جنگ گروه بین الملل: پس از حمله 10 مهر ایران به اسراییل با 230 موشک، اسراییل هر روز علیه ایران جنگ روانی و رسانه‌ای به راه انداخته و برای تهران خط و نشان می‌کشد.

ماجرای حمله اسرائیل به ایران از آنجا جدی شده که دو سند فوق سری و طبقه بندی شده پنتاگون به بیرون درز پیدا کرده و رسانه‌ها در داخل و خارج به آن می‌پردازند. بر اساس قوانین امریکا، انتشار اسناد محرمانه جرم تلقی می‌شود. به نظر می‌رسد این اسناد عمدی منتشر شده تا به جنگ روانی و رسانه‌ای دامن بزندو بازار را در ایران تحت تأثیر قرار بدهد. بازار در هفته گذشته دچار تلاطم شده، قیمت سکه رکورد تاریخی زده و قیمت دلار هم افزایش پیدا کرده است.

وقتی قیمت دلار و سکه افزایش می‌یابد به تبع آن دیگر کالاها نیز افزایش قیمت پیدا می‌کنند.مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، غول گرانی بیدار شده و افراد کم‌درآمد یا کسانی که درآمدهای ثابت دارند را هدف قرار داده است. مردم نگران جنگ هستند. از مقامات می‌خواهند با دیپلماسی یا هر ابزاری که در اختیار دارند مانع جنگ شوند.

از سوی دیگر اقداماتی که اسرائیل در غزه و لبنان انجام می‌دهد، ممکن است مشابه آن را در ایران هم انجام دهد. دولت پزشکیان باید تمام هم و غم خود را صرف کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی کند. حداقل 16 میلیون ایرانی که به پزشکیان رأی داده‌اند از او می‌خواهند به پشتوانه رأی مردم مانع جنگ بین ایران و اسرائیل شود. موضوعی که جنگ را جدی می‌کند این است که وزیر دفاع اسرائیل گفته: «حمله برنامه‌ریزی شده اسرائیل به ایران آغاز جنگی خواهد بود که چندین ماه به طول خواهد انجامید.»

پس احتمالا جنگ در راه است. اگر جنگ رخ دهد اسرائیل، اروپا و امریکا یک طرف خواهند بود، ایران هم به تنهایی در طرف دیگر خواهد بود. نتیجه چنین جنگی ممکن است به ضرر ایران باشد. نکته معنادار دیگر این است که کشورهای عربی نسبت به آنچه در غزه ولبنان می‌گذرد بی تفاوت هستند و بعضا با اسرائیل همراهی می‌کنند. بنابراین سیاست «نه به جنگ» سیاست عقلانی و منطقی است. البته اگر دشمن به کشور حمله کند دفاع واجب است.