کد خبر : 675006 تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۱ - 12:33
بیشترین سود ثابت را از کجا بگیریم؟ خرید اوراق بدهی و به‌طور خاص اسناد خزانه اسلامی نیز در بازار سرمایه می‌تواند حداقل ۳۰ و حداکثر ۳۳ درصد بازده سالانه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

آمار‌ها نشان می‌دهد اگر بخواهید پس اندازتان را در بانک سرمایه‌گذاری کنید مهم‌ترین گزینه سپرده‌های بلندمدت است که حداقل ۲۲.۵ درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می‌کند. البته اواخر سال گذشته بانک‌ها اقدام به صدور اوراق با سود ۳۰ درصد کردند.

خرید اوراق بدهی و به‌طور خاص اسناد خزانه اسلامی نیز در بازار سرمایه می‌تواند حداقل ۳۰ و حداکثر ۳۳ درصد بازده سالانه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. این یعنی اینکه خرید اوراق بدهی می‌تواند سود بیشتری نسبت به سپرده بانکی داشته باشد.

در این میان، اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شاید گزینه بهتری باشند. حداقل سودی که این صندوق‌ها می‌دهند ۲۲ درصد و حداکثر ۳۳ درصد است. اما نکته مهم این است که اگر شما صندوق مناسب را انتخاب کنید به راحتی می‌توانید سودی بیشتر از ۳۰ درصد به‌صورت سالانه به دست بیاورید و آمار‌ها نشان می‌دهد اغلب سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها را شناسایی کرده‌اند.

سکوی‌های تأمین مالی در صدر

اما رتبه نخست دریافت سود ثابت به سکوی‌های تأمین مالی جمعی تعلق می‌گیرد. طبق اطلاعات موجود سکو‌های تأمین مالی جمعی در حال حاضر حداقل ۳۵ و حداکثر ۴۵ درصد سود به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند. با این حال نگاهی به سکو‌های تأمین مالی جمعی که اصطلاحا به آنها کراد فاندینگ هم گفته می‌شود نشان می‌دهد اغلب آنها بیش از ۴۰ درصد سود سالانه به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند و بسیاری از پروژه‌ها در حال پرداخت سود‌های ۴۵ درصدی هستند.

سکوی تأمین مالی جمعی چیست؟

تأمین مالی جمعی روشی است که با مشارکت تعداد زیادی سرمایه‌گذار، تمام یا بخشی از سرمایه مورد نیاز یک طرح، پروژه یا یک فعالیت مشخص جمع‌آوری می‌شود. وجوه جمع‌آوری شده درنهایت در اختیار متقاضی تأمین مالی قرار می‌گیرد تا صرف اجرای آن پروژه شود که آن پروژه از بازده بالایی برخودار است.

در دهه‌های اخیر، تأمین مالی جمعی به‌عنوان یک روش مؤثر برای تأمین منابع مالی برای کسب‌وکارها، پروژه‌ها، ایده‌های نوآورانه و فعالیت‌های اقتصادی، شناخته شده است.

به بیان بهتر همواره افرادی بوده‌اند که طرح‌هایی فوق‌العاده و با سودآوری بالا به همراه بازگشت سرمایه سریع‌تر از مورد انتظار را فراهم کرده و توانایی مدیریت طرح خود را داشته‌اند، اما به‌دلیل محدودیت‌های مالی خود نتوانسته‌اند طرح خود را اجرایی کنند و این دلیل اصلی تشکیل سکو‌های تأمین مالی جمعی است.

بیشترین سود ثابت را از کجا بگیریم؟ / جداول مقایسه‌ای سود ثابت در بازار‌ها و صندوق‌های مختلف///

بیشترین سود ثابت را از کجا بگیریم؟ / جداول مقایسه‌ای سود ثابت در بازار‌ها و صندوق‌های مختلف///